2006-08-30

I'm the Juggernaut, biatch!

Fason. Min tillvaro söker fason, och jag vill ge det till den. Gällande mitt hem känner jag att jag nu kommit ganska långt - saker och ting är på plats, glödlampor är iskruvade och tyskdoften är borta. Det enda som är lite förvirrande är att jag tycks ha så mycket mindre tillhörigheter än vad jag brukade ha... Jag minns tydligt (eller, jag minns ju aldrig nånting tydligt, men jag minns det så tydligt som jag kan minnas någonting) att mina hyllor var fulla med grejer och krafs och saker - fina blänkande saker! - när jag bodde här i våras - och jag vet också att jag är oförmögen att slänga minsta gamla pappkartong (jag känner alltid att "den där kan vara bra att ha som rekvisita i en film nån gång" om vad jag än dinglar med ovanför papperskorgens gap). Därför kunde jag bara instämma i Jennifers utrop när hon kom till mitt rum: "But Gabriel - where's all your stuff?"

Just det: var är alla mina grejer? Och framför allt: vilka grejer är det som saknas? Jag har gått igenom alla tillhörigheter jag kan minnas att jag har. Mikrovågsugn: check. Högtalare: check. Riskokare: check. Totorotofflor: check. Men ändå är rummet halvtomt jämfört med förr. Och då handlar det inte om att det skulle varit stökigare i våras eller så, nej nej - plötsligt står jag här med fem tomma hyllor av åtta! Och jag minns tydligt att de var fullastade med grejer. Så vad är det för svart hål som har slukat mina tillhörigheter, och vilka tillhörigheter är det som saknas, dammit?! Well, eftersom jag inte har lidit nån nöd ännu väntar jag fortfarande på när jag rent reflexmässigt sträcker mig efter nånting, greppar med näven i tomma luften och plötsligt inser: "Min butlerringklocka!" (ja, nu hade jag ju ingen butlerringklocka - eller butler - men du förstår tanken).


Det var hemfasonen det. Jobbfasonen är också under pågående uppstyrning. Jag väntar på svar från några producenter om assistentjobb, och pular samtidigt en hel del med Lanres film. Vi ljudmixade i förrgår, ska göra mer mixning om några dagar. Det låter verkligen asbra - den här filmen kommer bli grym! Ah! Och så det bästa: jag ska producera en riktig rap-video! Ira har kommit i kontakt med en snubbe som kallar sig Juggernaut, som är en hobbywrestlare (!) från Lower East Side. Juggernaut vill nu satsa på sin hiphopkarriär, och har spelat in världens mest obscena singel. Den låter som en South Park-parodi på en hiphoplåt, med jättetung bas och Juggernaut som rappar helt hetsigt, som vore han rädd att hans mamma skulle komma på honom, om "Bitchez, yeah, do all ya bitchez, get tha lubrication, wouff wouff wouff wouff wouff!", medan hans homiez fyller i med lite "wouff wouff wouff" då och då.

Han vill ha en video - som Ira ska regissera - där han har grillfest vid en pool, och massa tjejer i bikini kommer glidande och "häller ketchup och senap på varmkorv i slow motion"! Hahahaha! Han har ingen som helst distans till detta utan tycker det är ascoolt. Och Ira - som ser det hela som ett sorts surrealistiskt äventyr - bad mig hjälpa honom genom att producera. Sedan ska allt förvandlas till en strippklubb och så ska ännu fler tjejer glida runt - huruvida de också ska äta varmkorv eller andra grillade maträtter har jag ännu inte förstått - och han ska vara på scen med dem... och jag antar att hans homiez ska vara i publiken och utbrista muntra "wouff wouff wouff" då och då. Askul! En riktig old-school rapvideo - jag trodde alla hade förstått att man inte kunde göra såna längre! Men inte Juggernaut, så det är väl bara att ta för sig av denna i mitt liv antagligen unika upplevelse. Är det fason? Knappast. Men det är kul!

Jag avslutar med en bild på en nyöppnad hamburger-automat nere på St. Mark's Place. God bless America!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhh.. En old school hip hop video... wunderbar! Eftersom jag läst ut hela "white girls guide to hip hop", och gjort alla övningar (fast jag fuskade lite med pole dancing delen.. ville inte installera en i VARJE rum.. och jag hittade ingen cadillac att "gyrate on the hood of..." Testade en smula med en volvo dock - gick minst lika bra!)och eftersom jag alltså följaktligen insett att mitt livs lycka står och faller med om jag får bli en (fet!) hip hop snubbes "video ho'", kanske man får vara med på ett hörn? Jag kan äta vegetariska varmkorvar!!

Anonym sa...

I övrigt tror jag att tomrummet på dina hyllor beror på att någon har snott din imponerande samling vita plastmuggar! Eller kanske dina odiskade (?) glas? Eller kanske.. kan det vara så illa att du har ägt en flaska kaluha?.. Då är säkert den stulen! Annars är det helt enkelt så illa att de har stulit dina osorterade högar med papper – eller någon av dina ca 12 (?) böcker?

Jag ska bli spion när jag blir stor.. Helt klart! En ond, psykopatisk spion! Tufft. (Eller kanske video ho’i alla fall ..? Oxå tufft. Ack - att det ska vara så svårt att välja!)

Pompetipom..

Anonym sa...

Ewww!

Anonym sa...

Åh den första bloggtidens entusiastiska, oförstörda postande... Andreas tre poster om dan kommer göra det svårt för ditt "inom tio minuter"-kommenterande. Men lycka till åt er båda! Muahahaha....

Och välkommen till bloggosfären, Andrea.

(Andreas Gestapo-blogg tillåter bara registrerade kommenterare (vad är upp med det, sluta nu!), så jag kommenterar här istället.)

Gabriel sa...

Vänta... "eewww" åt rapvideon eller hamburgerautomaten?

Anonym sa...

Rapvideo e?
Med halv nakna brudar e?
Undrar om inspelningen sammanfaller med mitt besök?
Jag har kanske inte sagt att jag bokat biljett tillslut, kommer den eeh ... vilket datum börjar ni filma förresten?

/Biggie