2007-12-10

Rosemary's Greenpoint Tavern, söndag kväll. Vem är hårdast?


Josefine vann, uppenbarligen. Så är det när man är ett proffs. Notera för övrigt hur stället är fullblabbat med glittrande julkrimskrams - nu har det börjat; hela stan spelar julesånger i alla affärer och fik, det står granar överallt (det visste ni ju visserligen redan), tomtar i hörnen, och jag såg en lastbil med en gigantisk menorah köra igenom brooklyn igår. Ahhh, the holidays... Morgan åkte hem för några dar sen, Josefine gör det om några timmar och Gustav om nån dag. Tråkigt. Men en mycket bra vecka, mycket fin indeed. Den har bestått av upprepade besök på Milk and Honey (jag måste skriva en post om det stället när jag har tid), triviapizza, brooklynövernattningar, St Nick's Pub-finlandsbåtsjazz, en bisarr lägenhetsfest i harlem med kanske 200 pers där jag, gustav och jossan var de enda vita, och gustav pratade skidåkning med en ung man som trodde vi kom från Schweiz, konstiga strumpor-fest, valnötspannkakor och världens sämsta trubadur genom tiderna på en fin bar i williamsburg. För att nämna några av förströelserna. Och nu har redan andra advent passerat, och snart åker även jag hem till möderneslandet. Nu, däremot, ska jag trilskas vidare med min klipputrustning. Adjö.

Inga kommentarer: