2006-05-05

Antikrist!

Efter att ha suttit i skolan och tjafsat med filmen till halv elva i går kväll, beslöt jag mig för att bege mig hemåt; men då min mage kurrade på ett oroande disharmoniskt sätt bestämde jag mig för att ta omvägen förbi Ollie's Noodle Shop och köpa med mig en portion Chicken Lo-Mein. Sagt och gjort, jag gick in, bad om mina nudlar, och drog upp mitt fina visakort från föreningssparbanken, då jag inte hade några dollars på mig. (Eftersom amerikanska banker styrs av djävulen och hans svettiga hantlangare har jag aldrig pengar på mitt amerikanska konto, utan använder det svenska.) Anyway, så jag räckte över mitt kort, damen i kassan drog det genom den lilla maskinen, och den gav ifrån sig ett obehagligt bröööp: "denied". "Eh?", tänkte jag, och bad henne försöka igen. "Denied, denied!", svarade apparaten med ett nytt hånfullt brööp, och jag kliade mig i huvudet, då jag visste att jag minsann hade i alla fall lite pengar på mitt konto.

Jag traskade hemåt, hungrig och lätt bekymrad, och loggade in på min internetbanksida när jag kom hem. Det visade sig att jag hade gjort flera bankomatuttag under dagens lopp och tömt mitt konto - i Bangkok!!! What the fuck?!! Kontot var tomt - helt tomt! Nåt thailändskt as hade på något obegripligt sätt lyckats klona mitt kort och satt och drack paraplydrinkar på stranden för mina pengar! Hat hat hat!!! Sexa sexa sexa hakkors!!! "Lyckligtvis" nog är jag ju numera så fattig att jag inte blev av med några egentligt maffiga summor, men ändå - nu är jag ju helt barskrapad! Jag får gå ut och sälja min kropp på 125:e för att få ihop lite stålars, men då behöver jag mer bröstmuskler, och jag har inga pengar att köpa gymkort för! Moment 22! Jag är så arg - så grymt apförbannad på den djävulsdyrkande naziapa som lyckats blåsa mig på detta vis - och det värsta är att jag inte har nån aning om hur det gått till! Aaarrrrrghhh! Mitt nya livsmål är att göra en Chuck Norris och träna musklerna målmedvetet i flera år innan jag åker till Bangkok för att söka blodshämnd. Turligt nog säger banken att jag ska få tillbaka alla pengar, men det är värsta tjafsiga formaliaproceduren som måste inledas, vilket ju är svårt när jag är i USA. Hat hat hat! Svart pulserande hat! Antikrist!

2 kommentarer:

Martin sa...

Ja jag är fortfarande förstummad. Som sagt så trodde inte jag sånt här händer riktiga människor i den verklige världen. Bara på film.

Jag förstår ditt hat, men kan ändå inte låta bli att tycka att det är sjukt kul just att dina pengar har åkt till Bangkok! Hihi... men gråt också, huhu...

Anonym sa...

Visit a Local Hairdresser or Barber
We are talking about the little salons like those atop Soi Saladaeng at Silom Road in Bangkok. You'll find them all over Thailand and we recommend them for one reason: There's nothing like a Thai head massage during your shampoo!