2006-06-05

Freedom? Yeeeah right!

(Vilket band? Första som svarar får en öl när jag kommer hem.) Aaanyway: jag är klar. Japp. Klar. Jag har fått min Master of Fine Arts-examen i filmregi - med andra ord är nu fältet helt öppet för mig att kalla mig "independent filmmaker" istället för "student", vilket alltså betyder att jag nu kan satsa på den där karriären som crackhora på 125:e, för det är nog det enda sättet jag kommer tjäna pengar snart...

Vad nytt annars? (Jag vet att jag inte skrivit på länge - det har varit så mycket och jag har varit trött.) Få se... jag gjorde illa högerörat förra helgen på en högljudd fest, och den antikristliga öronkliniken som Trygg-Hansa kopplade ihop mig med vägrade i sista sekunden att ta emot mig eftersom de inte samarbetar med "utländska försäkringsbolag" (trots att T-H har dem listade som samarbetspartners). 666! Hakkors! Så nu ska jag försöka hitta ett nytt sjukhus som förhoppningsvis kan hjälpa mig med min ondsinta tinnitus. Although i ärlighetens namn har det blivit bättre de senaste dagarna, men ändå... jag är ju paranoid, och minsta vibration i min högra örsnibb gör mig nervös, så jag vill se en man i vit rock snarast.

Vad mer...? Ah! Skandalen! Vi hade filmfestival i skolan, och alla visste att det stod mellan långfilms-Lanre och mig själv, för vi är bäst. Och det visade sig stämma, det var han och jag som tog priserna... MEN han tog det finaste! Jag vann för bästa filmfoto - eller rättare sagt, Carmen vann - och för bästa filmljud - eller rättare sagt, Ippi+Joel+Johan vann; men Lanre det aset vann för bästa film... grrmbll... Okej, nu är hans film visserligen mycket bra - men min är fan bättre! Grrrmbll...

Nåt annat? Ah! Min dumma chef! Hahaha! Det är så roligt! Hon är så bisarr... men nu är jag för trött för att skriva om det, så jag tar det imorrn. Hej hej!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rage Against th Machine.

Anonym sa...

GRATTIS lilla crackhora! Varför är du aldrig på skype?

Gabriel sa...

Grattis Morgan, en frostig Krusovice väntar... och tack, Fia!

Martin sa...

Ja, grattis grattis! Så... nu ska du tillbaka och jobba på Megastore eller?

Gabriel sa...

Haha! Ehh.. ja?