2006-07-23

prokrastination

På engelska använder jag ofta uttrycket "to procrastinate", vilket betyder att undvika arbete, och ibland försöker jag säga det på svenska, men det tycks som att prokrastinera inte är ett allmänt accepterat ord här? Vad säger du, Grünbaum? Hur som helst, prokrastinera var vad jag gjorde alldeles nyss när jag försökte undvika att göra call sheets till kortfilmsinspelningen jag regiassisterar på i veckan, och istället surfade runt på måfå. Då hittade jag denna guldklimp, innehållandes mängder av människor som tar begreppet prokrastination till helt nya höjder...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är absolut ett accepterat ord, går till och med att hitta i SAOL.

/Förbisurfande

Hippothalamus sa...

men frågan är: varför man ska larva sig med såna besserwisserismer?