2008-07-08

världens bäste ippi

e-mail från mig till philippe igår:

hej!

vad är det här för låt: jag tror den användes i en reklamfilm för flera år sen, och den känns som en stereo total-låt, men jag kan inte hitta den på nån av deras plattor. det är en tjej som sjunger, på franska eller kanske tyska, och det går typ (med inräkning till refrängen och takthållning): en två tre fyr en BLA BLA BLA BLA! två tre fyr en BLA BLA BLA BLA, fast BLA är alltså nåt på nåt annat språk, och det är inte samma ord utan en fras, men med (vad som låter som) enstaviga ord. det är lite slamrigt och jag tror det kan vara högljudda gitarrer där också. känns som en refräng man kan hoppa till. ja, som sagt, mycket stereo total-känsla.

vad är det för låt?

med ett uppföljarmail fem minuter senare:

fast det kan vara en snubbe som sjunger också... fast jag tror det var en tjej.


svar idag:

D första ja tänker på e plastic bertrands "ca plane pour moi", men om du tror på stereo total så skissar ja på att d e "l'amour a troi".

En snabb youtubening senare och hans första gissning visade sig stämma. Jag är stum av beundran.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tänkte direkt på ca plane pour moi! den var med i en reklam för tt!

prooooooooffs!

Anonym sa...

Don't steal my shine... (fast den va inte så supersvår).