2004-10-28

en liten oliv - med hög hatt och käpp

Weeeo… Det är ännu en stressig vecka. I det här landet har någon ond människa en gång kommit på ett nytt avancerat tortyrinstrument, som går under namnet ”mid-term exams”. Resonemanget tycks vara att det skojigaste sätt man kan plåga studenter på är genom att bestämma att de ska ha alla sina examina under en femdagarsperiod… weeee… Jag lovar att det här är en republikansk uppfinning! Jaja… så jag har plötsligt ovanligt många prov och liknande sysselsättningar att… ehhh… sysselsätta mig med. Och i helgen är det Halloween! Och min klasskompis Eleni från Prag fyller år på fredag, så hon har fest. Men då har vi också sushi-kväll med japanskaklassen! Rumiko ska lära oss göra sushirullar, så vi har ungefär två timmar på oss att lära, och dricka massa Sapporoooo, innan vi drar oss till föllsedagsfsten. På lördag börjar en Roy Andersson-serie på ett av cinemateken, och jag vill återse, och också visa Carmen, ”Sånger från andra våningen”… men precis efter det ska vi på en Halloweenfest i New Jersey. Så vi får väl gå utspökade på bion först, för vi hinner inte åka hem och byta. Oooh! Och på söndag är det en jättehalloweenparad i Greenwich Village, tydligen världens största. Det lär nog bli sköj…
Notera alltså gärna att jag bara skriver om sådant som ska hända, eftersom det inte hänt nåt rafflande sen sist.

Inga kommentarer: