2004-10-06

Hand me that bag of jelly beans or I'll blow you away, motherfucker!

Det är lite roligt att Carmen kan så lite om amerikanska helger. Vi ska t ex åka till min faster på Thanksgiving, och hon hade ingen aning om vad det var. Jag visste inte vad jag skulle säga (”eh, det är när vi känner stor tacksamhet över hur våra förfäder slaktade indianer”), så jag förklarade bara att man äter enormt mycket kalkon. Hursomhelst: Nu börjar inbjudningarna dimpa in till Halloweenfester, och Carmen nämnde att en klasskamrat hade pratat om det. Jag frågade om hon visste vad Halloween var.
”Ehh, that’s that thing in the movies, right? When the girls dress up as vampire queens and the boys are skeletons, and only the cool people can go to the party?”
”Well, yeah, but there’s also- -”
”Ooh! I know!”, avbröt hon, ”It’s when you… you go: ’Pling pling, give me candy or I’ll kill you!’

Haha! Hon ska lugnt bli min trick or treat-partner, fatta vad mycket godis vi kommer få!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I min kompis hostel (Chan Chun Ha Hostel - det tog mig tills typ för en vecka sen att memorera vad det hette...) är det några student helpers (förlåt för att jag pratar som en exilamerikan, men jag ORKAR inte översätta sånt som jag saknar svenska referenser till... "studenthjälpare"?) som lever i övertygelsen att de ska ordna ett halloween-party. De försökte värva mig och min kompis (som är amerikan) till att hjälpa till att planera. "Because we need you to tell us, because we don't know what Halloween is". Men om det är amerikanskt och på film så måste det vara värt att ta del av!

Gabriel sa...

Jag vet, det är normsättaren! Om det inte har visats på bio är det inte värt att fira... Ska ni göra det då? Det är ju en bra idé, sen kan du klä ut dig. Till ett duschkabinett till exempel! Fatta, det kommer vara fullt med Mr. Miyagis på er fest...