2004-10-10

Söndag snark söndag snark

Idag såg jag hela ’Scener ur ett äktenskap’, det var… läskigt. Jag och min hustru satt i fem timmar och skruvade på oss sådär obekvämt, hehe. Men den var nästan mycket bra, och det var så fint att se Karlaplan, även anno 1973! Nästa helg ska jag se Saraband, jag var ju i Prag när den visades på svensk tv, nu visas den på New York Film Festival. Jag hoppas förstås på att hamna bredvid Woody Allen i biografen…

En annan tuff sak är att vi ska ha master class med Claire Denis om ett par veckor! Ni som sett ’Trouble Every Day’ (det kanske bara är Fia?) minns nog vissa scener med starkt obehag; trots (eller tack vare) det ska det bli mycket intressant att samtala med henne.
Nu ska jag lämna tillbaka Bergman i butiken. Hörs snart, compadres!

Inga kommentarer: