2005-01-24

svennar...

Ahahahaaa! Ikväll var det ju guldbaggegala och bla bla bla. Det roliga är hur oerhört upprörda människor blir när inte Så som i himmelen tar några priser - jag har inte sett den och lider inte nämnvärt av att inte ha fått uppleva en film som "talar till folket, inte eliten", som en skribent sade, men vilka beundransvärt rabiata fans den har! På svt.se har det skrivits hundratals (!) inlägg de senaste minuterna, och alla har samma tema: det är skandal, eller jätteskandal, eller knakelibrakskandal etc etc. Flera tycker att det är "skamligt" och "odemokratiskt", haha! Jaaa, eftersom vi bor i en sån där demokrati, så tycker jag att det liksom är orättvist att inte folket får rösta i filmgalan... Det lustiga är ju inte att människor blir så upprörda av film, utan att det just är alla Kay Pollack-fans som blir så sataniskt arga. "Juryn borde tvingas dricka getpiss och sedan strypas långsamt medan vi säljer deras barn till terrorister för medicinska försök", skriver Ann-Britt... nästan. Men de är verkligen oerhört arga, skriver förfärliga saker, och alla heter Ann-Britt, Gunvor, Asta och Bengt-Sture. Akta er, elitister, nu reser sig de frikyrkliga pensionärskörsångarna på landsbygden, och de är mighty mighty pissed off...
För så skamlöst elitistiska känslor som bara kan uppstå genom att vältra sig i andras dumhet hänvisar jag till www.svt.se.... he he he....

Annars kom jag just hem från Madrid. Micket rolig! På fredag bär det av till Nueva York igen, så nu ska jag insupa så många stockholmsupplevelser som möjligt, helst av allt konstant på Tidsfördrif med en kall Stratosfaropramen i handen.


Sist men inte minst: Återkomsten vann ju bästa utländska film! Juryn har uppenbarligen förstått att ingenting är bättre än riktigt långsam rysk film! Eeexcellent...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gabriel, vad har vi sagt om att uttala sig om filmer man inte sett ...
/Snowman

Anonym sa...

Meh! Jag upptäckte just att om jag inte trycker på 'uppdatera' när jag går in på din sida så ser jag inte dina nya inlägg! Vilket betyder att jag gått in och ba 'jaha, på västfronten intet nytt', när det i själva verket visst fanns nya saker att insupa! Hur ska jag nånsing kunna lita på det flyktiga begreppet 'verklighet' igen?? MEH!!

Ja nu har jag ju inte sett den här himmelsfilmen, men jag HAR däremot sett 'Masjävlar', och jag kan bara säga: vadå?? SÅ bra var den ju inte. Men det är klart (eller är det?) att Sverige inte kommer få nån Oscar i år heller. Så är det med det. Förresten: ja jag skulle ju också väldigt gärna vilja att 'folket', som helst köper Absolute Music 46, 'En helkväll med Timon och Pumbaa', och 'Rod Stewart sjunger evergreens', får bestämma vilken film som är den bästa. Och så vill jag att Stefan & Krister ska vara värd för galan, också.

Och vidare så vill jag bara nämna att Staropramen är en av de få saker som verkligen fattas Asien.

Zai jian...

Anonym sa...

Passa dig jävligt noga! /Bengt-Sture

Gabriel sa...

Easy, Mongo, easy... Så som i himmelen är verkligen jättefin. Verkligen gripande! Back off, Bengt-Sture, just chill!

Och Jorge: ni har väl Tiger??? Tiger! Mmmmm... För övfvfrigt är ändå Urquell bättre än Starkopramen har jag kommit på.