2005-03-11

OK folks, just move along, nothing to see here...

Posted by Hello


Just det, gott folk. Jag trycker på [pause] ett litet tag. Jag är helt enkelt rädd att jag kommer tråka ihjäl er alla! De här månaderna jobbar jag hårt, och lägger all min kreativitet (eeehhh) på mitt manus, som jag skriver på och pular om och ändrar i varje dag. Sedan är jag liksom tom, och så blir posterna av typen: ”idag åt jag marshmallows till frukost, och sedan klädde jag på mig, och sen gick jag till skolan, men se då missade jag tunnelbanan och blev sen! Sen hände nåt jättekul när en klasskamrat från Korea ba ’tjing tjong’ och min lärare från Ukraina sade ’oj oj oj’ mjö hö hö bla bla blaaaaa snarrrrrrrrk”… Ni kommer alla börja hata mig om jag fortsätter publicera texter av så låg kvalitet!

Så jag går hellre out in style. Eller rättare sagt, pausar hellre in style. Pausar hellre out in style? Pausar in st… oh well, whatever. Poängen är att jag nog lär börja plottra här igen när jag känner att jag har ork och lust - senare i vår kanske. Det kommer i så fall meddelas genom ett av de förhatliga massmailen! Moahahahahahaaa! Så räkna inte ut mig – jag är bara i köket och tar en smörgåspaus...

15 kommentarer:

Anonym sa...

"Vinnarbloggen", huh? Klart att jag skulle få ångra min förhastade ord. Gabriel may have won some battles, but Josie won the war.

För vart går man för att hitta Gabriels fullständig postadress? Jo, till http://josefine.typepad.com/hk/2004/09/kurskrosh.html

Gabriel sa...

Ehh... tack för dina fina ord, Morgan. För övrigt var det inte nåt krig.

Anonym sa...

Fast nu är det ju media som avgör om det är krig, inte warlords i krigförande och laglösa länder.

Vad sur du verkar! Jag vet att det kanske inte var något prov på högklassig humor, men jag trodde bara att du skulle bli glad för att du kommer att få post.

Gabriel sa...

Du har rätt - jag lät jättesur! Hehe. Sorry, det var inte meningen... Och jag förstod inte att jag skulle få post! Weeeee! Jag fattade inte alls varför du skrev om min address...
Peace out, kompanjon champinjon
/Sherlock

Anonym sa...

Hur som helst så kan man ju inte bli annat än imponerad av Morgans järnkoll på mina tidigare poster...

ps. Det var visst krig. Jag vann ju. ds.

Anonym sa...

Meh! Jävla mes! Fortsätt skriva, annars sparkar jag din butt när jag kommer över...

Gabriel sa...

Först och främst, min kära låtsaskines, så "vann" du kriget på samma sätt som Chamberlain "säkrade" freden - genom att räkna med att jag kommer fortsätta hålla käften. Vi får väl se om du är mer framgångsrik än honom när allt kommer till kritan.

Och sen: stora ord från en liten folkpartist, men om du nu verkligen tar dig över så bjuder jag inte bara på en gratis rumpspark utan också på en flottig hamburger!

Anonym sa...

Gabbe bjuda på något? That would be a first... Vi minns ju alla när du i ett anfall av akut frikostighet bestämde dig för att 2 dl ris var en utmärkt middag för 5 unga män som befann sig isolerade ute i vildmarken med endast en portastudio och två underliga vanilinsockersniffande flickor som sällskap. Jag väntar besked nu i dagarna om jag får pengar till New York-resan. Fungerar din mail eller? Du svarar ju aldrig. Mongo.

Gabriel sa...

Hahaha! Jag trodde ju det skulle räcka!
Angående min mail - vilken adress skriver du till? Gabriller-adressen är bara som en skräpadress, strunta i den. Skriv till gabe-adressen istället...

Anonym sa...

Gaaawdammit! Du är ju otrolig!
Skicka den adress som fungerar till johan.ingero@liberal.se så jag vet vad jag ska maila till i framtiden.

Anonym sa...

Hej
Jag saknar Gabriels paranoida cynisism. Verkligen. Jag vill ha tillbaka dig till Svea Rike.

Nu vet jag inte ens om någon är inne på denna sida längre med tanke på Gabriels senaste meddelande. Men om någon hör mig: Jag behöver få tag på Gabbe. Jag undrar om han vill jobba på jazzfestivalen med mig i sommar. Så om du Gabbe, eller någon annan med tillgång till hans mailadress, läser detta maila mig på ollecox@yahoo.se.

Hej då

//Olle

Anonym sa...

JAG VILL JOBBA!! Jag har mailat lat-Mange, men han svarar junte!! Sen sa sag till Martin att styra upp det åt mig, vilket kanske så här nu när jag säger det verkar lite otaktiskt... hur som helst. ME! ME!! PICK ME!!!! Jag vill jobba hur mycket som helst!!! Jag kan till och med inventera!

Gabriel sa...

Man måste vara jazzfantast för att få jobba.

Anonym sa...

Jag är det!!

Sceebedoobedop-schwabadaBEEEEBMMP-BEEEEMPP-scebedeBAAAAADAMMMPBAAA-ScwebedeBAAAPPAPPBUUUUDUUUUPPP... PWEEEEEPPPMMPPWEEEEpeepeeedemmtuuuuuruuuduuuu.... [basen]bubbummmbummbummtummturrummm....tssstttssstttsssttsss....

Gabriel sa...

Vilken amatör... du blandade ju ett Coltranesolo med en Ron Carter-basgång från Miles Smiles!