2006-05-16

awooohoooo!!!!

Jag sitter och klipper färdigt min film dag och natt den här veckan, så jag har inte mycket att rapportera om mig själv, men jag måste ändå berätta nåt fantastiskt som hände imorse. Carmen fick veta att hon vunnit en Student Academy Award!!! Att hon var nominerad har hon vetat i flera veckor, efter att ha tagit sig förbi deltävling efter deltävling, förbi hundratals kandidater, men imorse mailade oscarsjuryn (ja, det är den riktiga AMPAS , alltså samma folk som anordnar den "stora" oscarsgalan, som ordnar detta) och sade att hon vunnit. De flyger henne till LA i juni för ceremonin, hon får stålars, det är värsta grejen. Vår skola har gone ga-ga och skickar ut pressmeddelanden som stoltserar med att en city college-student har vunnit en oscar, alla är helt upphetsade, det är galet! Hon vinner för en "liten" övningsfilm hon gjorde förra året, som blev så grymt jävla bra, och hon övertalades att skicka in den till AMPAS - och så blev det som det blev. Helt tokigt. Jag är så stolt, eller vad det nu heter... fast det kanske man inte får vara över sina ex? Äh, skit samma - det är jag ändå!

Okej, tillbaka till klipprummet.

1 kommentar:

Anonym sa...

"And I would like to thank my ex-boyfriend Gabriel..."