2006-05-03

backlash!

Argh! Det började ju så lyckat... Men sedan insåg jag mer och mer att mitt lilla performanceförslag hade gått lite för bra. Det var nog bilden - ingen kunde helt enkelt tro att jag var så störd att jag lagt så mycket energi på något som inte var ämnat att tas på allvar... the fools! Den subtila skiftningen från "lyckad skämtare" till "husets dåre" inleddes med att organisatören för hela det här presentspektaklet e-mailade mig igår och skrev att hon beklagade att "vi inte har tillräckligt med tid att förbereda din 'fantastiska' idé". Hm. Sedan, när jag klev in i hissen igår, klev samtidigt husets reseledare Jay ur den. Han log nervöst när han såg mig och sade "Oh, hi... yeah, uhm... interesting idea you had there... really... really greatwellgottagobye!", och pilade ut ur hissen. Väl i lunchrummet mötte jag Jamila, som alltid brukar le så varmt när hon ser mig, men den här gången fanns det helt klart nåt lätt avvaktande i hennes leende. Jag inbillar mig inte! De tror att jag ville göra det där på riktigt, de tror att jag tycker det är artsy att ha "all standing in half circle, both arms slowly up, waving back and forth"! Arrrgh! Och nu när jag tänker efter vilka det var som så entusiastiskt stödde "förslaget" först - det var ju alla de udda dårarna! Nu har jag sällat mig till dem! Jag får inte sitta med jocksen i lunchrummet längre - det blir the nerd table! No! Noooo!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi.. Man ska inte bajsa i det blå skåpet om man måste äta i det sen!!

Anonym sa...

Det är klart du inbillar dig förresten!! Du ÄR ju faktiskt de paranoidas konung..

Såså.. ingen tar dig på tillräckligt allvar ändå..

Puss!

Anonym sa...

MEn det var ju så här du bäddade! Du skrattade ju i mjugg (oooh) åt de enfaldiga baconflotterianerna som inte skulle förstå din smarta svenne-ironi och ta ditt förslag på allvar. Nu visade det ju sig att du hade rätt! Synd bara att du kommer bli en castout i ditt hus. Men kom ihåg: folk som inte förstår roliga saker bör man ändå undvika att umgås med. Det bästa du kan göra nu är att samla ihop de förvirrade själar som tyckte att ditt förslag var enastående, öva in din koreografi, framföra den och filma hela spektaklet. Det kan bli lika roligt som när jag var med i Hong Kong Tourist Wonderland!