2006-08-11

flume ride subway style!

Awoo... oo... några gånger har det regnat så mycket i New York, och jag har försökt förklara för er, mina vänner här hemma, hur mycket det regnar när det verkligen gör det, men ni bara "Pah! Jag minns regnvädret i Stockholm '04, då var det faktiskt jättestora pölar!", eller så ska ni vara sådär jobbigt exotiska och bara "mjaha, men i Kina var det minsann ett monsunregn förra året som dödade 30 000 hemlösa barn och kolgruvearbetare och jag såg på hur de spolades nedför gatan, kan du klå det eller?", och så tror ni mig aldrig när jag säger att Newyorkregnen slår ALLT.

Men nu var det tydligen ett sånt där skönt skyfall igår i NY, och dess effekt på vårt fragila tunnelbanesystem var som vanligt förödande. Av någon anledning klarar den mjäkiga lilla leksaksrälsen inte mer än ett par minuters regn innan den lägger ner, och gud förbjude att det snöar på den - då självantänds den och exploderar! So anyway, jag ville bara dela med mig av denna bild på 34:e gatans tunnelbanestation igår eftermiddag, courtesy of Gothamist, som illustrerar varför mina vänner som är kvar i staden sade sig vara "totally fucked" igår...


Så nu vet ni - vi är värst, stjärnstopp diamant!

Inga kommentarer: