2007-05-14

Is the grass greener on the wrong side of the railroad tracks?

Okej, det ringde på Iras telefon nyss. Vi satt och latade oss och tänkte gå ut och leka i solen, när plötsligt bara blu-bli-bloop! Blu-bli-bloop!

IRA
Hello?

DEEP MALE VOICE
Ira? Jug. Wassup?

Ira satt helt stilla, dödstyst. (OBS, följande repliker bygger förstås på Iras återberättande, och får betraktas som andrahandsuppgifter.)

JUGGANOT
Yo. Ira. How's it goin?

IRA (smått chockad - ni får tänka på att vi inte hört från Jug på länge länge...)
Ööööhhh... fine?

JUGGANOT
Hey, listen, I have a new track, blazin' baby, blazin'. It's about when Harlem was Harlem, back in the days, when we settled stuff on the street. I need a new video.

IRA
Well...

JUGGANOT
You and the Swede on? I would ask Oh [Oh var Jug's sidekick när vi spelade in förra videon - ed] but he was out playin' with his new videocamera last week and he pointed it at the wrong guys and they shot him in the back. [ja, det är sant. Helt stört.] So he obviously can't do no video now.

IRA
A-ha...

JUGGANOT
So I want you and the Swede to do it. I'm gonna e-mail you the track tonight. You can't reach me on the phone, I'm changing numbers every week [det gjorde han förra gången också - varje vecka hade han ett nytt nummer!] but I'll call you later on. Tell the Swede we're gonna hook him up good this time, hö hö hö. Later. [klick.]


Jahapp, så är det. En ny Juggavideo. Känns ganska kul faktiskt! Låt oss hoppas att den här låten är lite mindre... asdålig än den förra.

Nu kallar solen. Mer om detta lär följa. L8r h0miez!

8 kommentarer:

Anonym sa...

I framtiden kommer man kanske att se dessa musikvideor på samma sätt som Bergmans tvålreklamfilmer.

Anonym sa...

Just when you thought you were out...

Martin sa...

Jag tycker den förra videon var riktigt bra. Eller... den var lika bra som alla andra hiphopvideor... um...

Anonym sa...

Att han hör av sig igen måste väl ses som att han var relativt nöjd med den förra, även om ni nu inte var hans förstahandsval.

Anonym sa...

Hahaha .. jag döööör.. Tänk att du - din lilla räka - har ett alldeles eget astufft (nåja..) alias bland dom iskalla killarna i Harlem. Pom pom vad skojj!

Se till att pusha hårt för dom halvnakna senapssmetande varmkorvsbrudarna den här gången så lovar jag att vidarebefodra även denna "tvålreklamfilm" till alla jag känner!

Tillbaka till världsfreden,
Peace out!
/Maja

Johan Ingerö sa...

Håller med Martin. Jag kan inte inse att Jugganots förra låt var varken sämre eller bättre än någon annan hiphop.

Anonym sa...

Mitt smutsiga smyg-voyeur-förhållande med din blogg är nu officiellt över.. Den lämnar mig otillfredsställd alldeles, alldeles för ofta..

Hmm..

Gabriel sa...

Jag tycks ofta ha den effekten på kvinnor! BAdumdum-DISSCH! Anyway, jag förstår din frustration, men om det är nån liten tröst så har jag samlat på mig jäkligt mycket bra material till en ny bloggpost, då jag de senaste veckorna har flyttat in till det RIKTIGA cracklangarharlem...