2007-10-30

nu är du min bitch, "Anslagstavlan"!

Immortality! Om ni missade filmkrönikan igår så missade ni också chansen att äntligen - åh, som vi alla har väntat - få höra min vackra stämma ljuda ut ur era tv-apparater. Jag hade med ett litet inslag som jag och Ira har spelat in och klippt här i New York, om hustaksfilmvisningar, och ni måste förstås se reprisen imorgon (onsdag), klockan halv åtta på tvåan. Alternativt se det på filmkrönikesidan - men det är onekligen tuffare att se det på stor skärm. Jag ser helst också att ni kopplar in vilket soundsystem ni än har i tvn så hela kvarteret kan höra min kermit-röst. Tack på förhand.

I andra fascinerande nyhesinslag kan även rapporteras att Ira sagt upp sig från BBC, så nu är han hemma på vardagkvällar (han jobbade ju natt förut)! Det är skojigt och mysko - plötsligt är det inte bara jag och djuren. Eller rättare sagt, jag var ju aldrig hemma på kvällarna eftersom djuren gjorde mig så nervös, men nu går det ganska bra! Vi är ett sånt fint gaypar; vi står och lagar mat tillsammans medan vi lyssnar på Monk, och sen bråkar vi om huruvida vi ska se på taiwanesisk eller fransk sextiotalsfilm. Åh, man kan inte ha en bättre rumskamrat. Om bara katten kan råka ramla ut ur ett fönster också så vore allt rosy peachy, men i ärlighetens namn har jag så smått börjat tolerera henne också.

Slutligen kan konstateras att hösten nu - efter många avblåsta tjuvstarter - äntligen har kommit på riktigt. Ända fram till förra veckan hade vi fortfarande runt 22-23 grader ute, och alla chillade i sommarkläder, men nu är det kallt. Fint så, jag tycker om hösten.

"Jag tycker om hösten"... seriöst, vilket dagboksinlägg det här blev...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kermit! Tack!!

Gabriel sa...

As...

Anonym sa...

jag hörde cool gabriel, helt oförhappandes. jag är en jättebra singeltjej som äter halvfabrikat framför tvn. den dagen satte jag på tvn redan vid middagsförberedelserna. hög volym så att jag skulle höra ute i köket i min hrrm, spatiösa, våning...jag blev varm i hjärtat