2008-12-24

666! hakkors!

alltså, tidsskillnad... det här går inte för sig. inte, säger jag! efter ungefär sexton kilo paj, ca sexhundra köttbullar, en halv flaska rödvin och lite snapps och glögg, lyckas jag ändå bara sova två timmar innan jag vaknar och kroppen undrar om det inte är dags att ta på sig skjortan och gå på fest. att läsa min vanliga bok fungerar icke, då den är alltför bra för att trötta ner mig. jag har på allvar plockat fram "första klass reseguider: istanbul" och "kommentarer till wimmers oldnordiske læsebog; gloser og grammatiske forklaringer" ur bokhyllan.

här är jag i alla fall. om någon mot förmodan fortfarande läser den här smörjan, och mot ännu större förmodan vill ses, så finns jag på samma nummer.

okej... "istanbul ligger på båda sidor om bosporen i den europeiska och asiatiska delen av turkiet och gränsar i söder till marmarasjön. staden delas inte bara av bosporen, utan även av gyllene hornet, ett inlopp som bildar en naturlig hamn"...

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill ses

Anonym sa...

Hur länge får en blogg ligga orörd innan den plockas bort?
B1

Gabriel sa...

aslänge!
B2

Sofia sa...

Inte ett ord, inte ett pip, ens här... Blä... Jag ska ringa dig snart, se det som ett hot och ett löfte.

Anonym sa...

Är bloggen nedlagd????

Anonym sa...

Damn swedish AGAIN!!! Sedgewick, if you do not offer a suitable English translation, this matter will be reported to the Department of Homeland Security.

[even the captcha is is swedish. sheee-it.]

Unknown sa...

Nästan tre år av sporadiskt följande, och det här är helt klart min favoritblogg på hela internet! (Orkar förvisso aldrig utforska bloggar egentligen, eftersom de i regel är otroligt tråkiga...)

Det är trist att du slutat blogga, och jag hoppas att du tagit tillvara på iallafall merparten av dina texter här... Man vet aldrig när någon spränger google, eller när man ombeds bygga en bok.

Nå, jag hade inget av substans att komma med. Men tack så mycket för många timmars underhållning, och en lite gladare synd på NY. Jag önskar dig fortsatt framgång, med lika spännande avstickare..!

Klara

Anonym sa...

http://www.thelocal.se/31284/20110106/

Gabriel sa...

That's just how we roll when it goes down.