2008-12-02

"Men will go up to her".

Okej, jag VET - oförskämt och pinsamt lång tystnad på den här sidan. Jag kan enbart skylla på att jag har varit så bisarrt stressad de senaste månaderna att jag inte hunnit sätta mig ned för att skriva - vilket onekligen är synd, eftersom det varit några av de mest händelserika månaderna i mitt liv (därav stressen). Det är dock inte roligt att skriva om sånt som redan är historia, så jag summerar tio veckor i några väl valda ord här istället: fängelseslagsmål, vägglushysteri, vräkningshot, george washington, havsmanet, gigantisk köttbulle, en ny milk and honey tre gator bort (!), gyllene vant-tatueringar, 30-årskalas, baconmint, norska oljemiljardärer, ilskna koreaner, och en skottkärra i skogen. Så, då var det avklarat. Nu vill jag raskt röra mig vidare till dagens ämne - en gammal favorit: studenters filmidé-pitchar! Trogna läsare minns AIDS-filmen från i somras; alldeles nyss fick jag en ny pitch av en av mina studenter i inkorgen. Problemet är bara att jag inte är helt hundra på vad filmen handlar om. Nån som kan hjälpa till?

A man has to suffer light in the room. Says he goes somewhere to call. The man received a phone call a few times, but do not call. I can hear loud zonked music over the phone the voice of a woman makes a man a woman angry. She makes it back to the man angry. 'm Going to hang up the phone is beginning to be a man. Anger, a man hit in the struggle. The man says he goes to call again. Had an argument with a woman and go out. Men's a way to stop the fast way for a while. It's coming from a woman's angry voice phone. Men do not hear the sound of it. Look at a man somewhere. Is a beautiful girl passing by. Men will go up to her. A call to put the man and a woman forced to walk out on the way to call you back, but the man is completely cut off the phone.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Stevie Wonder på PCP? (I just called...)

Anonym sa...

En gång i nian så skulle vi skriva en uppsats i svenskan (ämnet var etik och moral, läraren Marita G). Eftersom MG brukade tvinga oss att börja vissa lektioner med att stå upp i våra bänkar och vaja fram och tillbaka och låtsas att vi var träd i vinden tänkte jag att jag skulle testa en sak. Jag skrev min uppsats, men här och där så tog jag ett slumpmässigt valt citat (helt utan koppling till ämnet och alltså helt obegripligt i sammanhanget) från nån bok och tryckte det på en helsida i uppsatsen. Jag fick MVG+.

Brukar du tvinga dina elever att låtsas att de är träd, Gabriel...?

Anonym sa...

Classic school book example? Låter väl som Coda gjorde när ja läste den första gången... Eller varför inte som Bipolar order?

Anonym sa...

Hmm.. Det verkar handla om... Teknikens inverkan på den moderna världens totala alienation från direkt kommunikation. Telefonen ringer men Någon ringer inte. Någon grälar men Någon hör inte. Telefonen är en man (här skulle jag kunna slänga in lite feministisk filmteori också, men avstår), men Någons kön är odefinierbart. Någon går. Någon tittar. Någon passerar. Någon ska till slut tvingas ringa tillbaka till dig, men då är Någon plötsligt utan medel att bli nådd.
Djup skit, alltså.

--

Inte är det här värre en den vanligaste flum-art filmtypen? Eller var jag totalt stenad under mitt enda år som filmstudent (ditt fel i så fall)? Me likey - solklart VG5

Maja