2007-02-24

Jag hjärta NY! Om "jag" är "råtta", alltså.


En kortis bara: igår natt skedde ett uppror på Taco Bell-en i Greenwich Village, vid 4e gatan och 6e avenyn. Det var inte personalen som revolterade, ej heller kunderna. Nej, det var ett stort gäng med råttor som slutligen bestämde sig för att de hade tröttnat på att smyga bakom skåp och väggar - och helt sonika alldeles plötsligt tog över restaurangen! Eftersom jätteråttorna kilade runt som de ville inne i restaurangen när de anställda kom för att öppna på morgonen, fanns väl inget val förutom att stänga... och vänta på cirkusen som följde! Nu står folk och trängs där nere för att kika in och kolla på råttorna, som har världens rått-party och kör så det ryker! Se dessa videoklipp!






Men det allra roligaste är ju hur folk reagerar - se detta klipp och lyssna på tanterna som bara "Oooh lord, look at'em scurry!" och jamaicanen som hejar på dem!

1 kommentar:

Johan Ingerö sa...

Fuckin ey.

Samma erövring pågår här, under snötäcket!

Förra veckan gick jag längs Västerlånggatan eftersom jag hade ett inbokat möte i riksdagen. Vad får jag se om inte en stooor råtta som går i mitten av gatan! Alla flanörerna vek av åt sidorna, vilket fick råttan att se ut som nån jävla Moses i full färd med att dela Röda havet.

De asen kommer helt klart att överleva oss...