2007-02-06

Texas here I come!


Läsare med synnerligen välfungerande synapser kanske drar sig till minnes hur jag förra året i en bloggpost nämnde att vi väntade på svar från South by Southwest gällande huruvida August the First hade kommit in. Well, som flera av er redan vet så kom vi in - wee - och jag ska alltså åka till Austin, Texas i början av mars! Yeeeee-haw! SXSW är en av USAs bästa festivaler för independentfilm, och det ska minst sagt bli en fantastisk upplevelse att glida runt där som producent med cigarr i munnen och bara "why my dear, there's always room for floozies in my films", som Bender säger i sin jacuzzi. Mulberry Street ska visas där också, så jag hoppas kunna svänga några bägare med de astrevliga Adam (producent) och Vonia (skådespelerska), som jag mötte när Andrea var här och bodde hos dem i höstas - och om de inte kommer, kanske träffa de enligt utsago mycket sympatiska Jim (regissör) och Linda (producent) - både Andrea och Josie har träffat dem och talar synnerligen varmt om dem. Mmm... hobnobbing...

Jaja - kul ska det bli i alla fall! Det är en riktigt bra festival och jag är mäkta stolt... nöjd... bra.

2 kommentarer:

Andrea Reuter sa...

Jag är så avundsjuk! Du kommer att få det grymt och Adam och Von är ju bäst, poe riktigt. Jag är så glad för din skull. Kanske du t.o.m. får chansen att se de omtalade horderna med überfeta människor som ska stryka omkring överallt i USA utom i äpplet.

Gabriel sa...

Harlem är som du minns inte precis världens mest nätta stadsdel, så vad de än kan visa upp i Texas har jag redan sett det här... Anyway, Adam och Von ska dit, jag har redan pratat med dem, så det ska bli askul!