2007-04-25

Absolute Reggae 2007

Förlåt! Jag vet att det varit mycket länge sen jag postat, och som Maja påpekade nyss så börjar nog min trogna skara (på tre-fyra pers) att leta nya bloggar snart. Sen vi sist hördes har min kära mor anlänt och åkt tillbaka hem, det har varit "stormkaos" (vilket egentligen bara betydde att det regnade oerhört mycket, men tidningarna fläkte ju på med The Day After Tomorrow-varningar), jag har lekt mer med snäckskalshemsidor - men bäst av allt, jag har fått lite mer jobb för MTV Tempo! Tempo är MTVs karibiska kanal, ungefär som vi har MTV Scandinavia, och de visar alltså bara massa reggae/dancehall/öhhh... vad det nu kan heta. Hur som helst så jobbar jag som klippare åt dem, vilket betyder att jag tjänar snorbra med pengar på att sitta och klippa livekonserter från Jamaica. Enkelt och kul! Eller... kul och kul... ganska kul, men efter att ha hört nån skrika "Raastafaaaraaaaai" trehundra gånger i rad är det lätt att börja längta efter lite hederlig dansbandsmusik. Men skam på den som klagar, det är soft så det räcker - jag siter i en läderfåtölj och bara "Hmm... här tycker jag att vi ska se han som röker spliffen... och här kan vi ju klippa till trummisen som har somnat... här tar vi lite publikbilder" - snipp snapp! Johan skulle kräkas av avundsjuka om han såg vad jag får betalt för...


Annars kan också meddelas att sommaren har kommit! Igår var det 27 grader, och svetten rinnner lika ymnigt som regnet för bara en vecka sedan. Körsbärsträden slog ut i förrgår och det är sakura paradise här. Nu ska jag ut och leka.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja e oxå lite avis... Va klipper du i, AVID?

Gabriel sa...

Näe, jag klipper i Final Cut men gör mina slutliga outputs i Avid eftersom jag kan generera egeninställd tidskod mycket smidigare där och... snaaarrrk snaaaarrrrrrrrk...

Anonym sa...

Avundsjuk? nej inte jag, jag trivs bra med att försöka få pli på snorungar, "hela dan varje dag",
men jag är störst, bäst och får bestämma så ... lite avundsjuk bara

Gabriel sa...

Haha... bestamma over sexaringar, ja. Leker du Tony Soprano med dem ocksa? Eller kung? Tar du deras lunchlador?

Anonym sa...

I rule things mon, när jag säger hoppa så hoppar folk (eh ... barn)