2007-04-07

stor stad/liten värld

Igår gick jag till en bar på lower east side med en gammal Killerkompis; vi gick till ett litet ställe, knappast anmärningsvärt men ändå soft. När jag skulle byta en sedel mot en öl med den merkantilistiskt lagda bartendern, klev det fram en annan snubbe bredvid mig och beställde precis samma sak. Jag tyckte han lät smått svensk, och frågade därför om så var fallet. Det var han, och inte nog med det, det visade sig att han var homie med Andrea! Andrea, Emil hälsar.

Ungefär trettio minuter senare skulle vi gå till en lägenhetsfest. På väg ut ur baren ser jag plötsligt ett ansikte jag inte sett på fyra år och en världsdel - Zoe, en tjej jag kände i Prag. "What the fuck..???" muttrade vi båda förvånat medan vi försökte lista ut om det verkligen var vi eller ej - vilket det ju var. Zoe är verkligen assoft, det är grymt grymt kul att hon är i New York! Vi ska leta upp den bästa tjeckiska ölen och åka skateboard längs memory lane snart.

Sedan gick vi till sagda lägenhetsfest, där jag snackade med en portugisisk tjej. Det visade sig efter ett tag att hon var barndomsbästis med min kompis Ana Luísa (som alltså inte bor här utan i London), något som vid det laget knappast förvånade mig alls - det var en sån kväll helt enkelt. Jag blev till och med lite besviken när det slutade där och inga kusiner till Morgan eller Gustavs gamla lågstadiefröken dök upp ur en buske.

Oh well... om några timmar kommer mamsen! För övrigt har jag två snabba biotips: Red Road, som är helt outstanding, och Grindhouse som nog är askul om man är småberusad. Eller alltså, den var redan kul i nyktert tillstånd, men det är helt klart en film som går bra ihop med ett par stratosfaros... Zombies, mördarbilar, kulspruteben och Kurt Russell. Word.

Nu måste jag snart röra mig ut till Newarkflygplatsen. L8r h0miez!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill att du skriver meeeer! Ofta, ofta!

/Sofia

Anonym sa...

Jag med! Å kom inte med fåniga undanflykter som föräldrabesök, jobb etc. Din (pyttelilla) skara trogna läsare är viktigare! Basta!
/Maja

Anonym sa...

Medhåll...