2007-11-25

"Bad Jasmine! Baaad Jasmine!"

Så ropar Iras mamma när Jasmine - hennes nyaste hund, en pitbull som hon hittade vanskött på gatan förra månaden - försöker slita av min halspulsåder med sina huggtänder. Något hon gjorde varje gång jag gick in i ett nytt rum; men jag lyckades i alla fall hoppa upp på ett skåp varje gång för att undvika hennes blodslusta - Ira hade mindre tur och blev biten några gånger. Detta är alltså hund #5, och hon samsas med de andra fyra hundarna, tre katterna och två fåglarna hemma hos Iras mamma (det var tre fåglar, men Shaft åt en av dem). Jag har sagt det förut och jag säger det igen: min rumskamrats ohälsosamma djursamlande blir mer och mer förståeligt ju mer av hans (ytterst älskvärda) mor jag ser.

Annars var det som vanligt en suverän thanksgiving - jag har gått upp 5 kilo på tre dagar, vilket väl vittnar om de kvantiteter mat vi satte i oss. Anyway, här följer några bilder från ståhejet:


Sky (Iras lillebror) skjutsar runt den senare på nån sorts hästtrampkreation som han byggt i sin arbetsstudio.


Han jobbar också på att bygga en alldeles egen motorcykel från scratch! Tuuuuufft...


Så här crappi--öh, jag menar pittoreskt, kan gatorna i philly se ut.


Det här är porslinsskåpet i Iras mammas kök. Statyn har uppenbarligen redan gjort Jasmines bekantskap - badum DISSCH!


Och det här är efterrätterna på middagen - sweet zombie jesus! Min pumpapaj är grunkemojan som ligger exakt på klockan 12.


Jag och ira tog en sväng förbi Bob's Happy Hour nere på gatan varje afton, vilket vi alltid gör när vi är i Philly. Det är den sunkigaste bar man kan föreställa sig, där snubbar kommer in och försöker sälja väckarklockor och cd-spelare till en med jämna mellanrum. Självklart älskar vi det. Bob själv blev mördad förra året, så nu är det hans brorsa Billy som sköter stället. Billy lurade i oss en kanadensisk dryck som heter "Yukon Jack"; som av flaskans utseende att döma hade legat där sedan sextiotalet, och som av smaken att döma bestod av bensin utblandat med björnurin. "It'll put hair on your chests!", sade Billy, vilket nog stämde (hello bröstvårteludd!) för starkt var det i alla fall, något som föranledde mången glad sång om småtroll allt eftersom kvällen fortskred.


Ira och Minji på Bob's.


Öh... jag vet inte riktigt vad det här är. Nån sorts lampa som Sky byggt antar jag. Jag gillar den!

OK, nu är det dags att hoppa lite hopprep. Ja, hopprep. Jag förklarar sen.

Inga kommentarer: