2007-11-21

Run children, run!

Snart sätter jag mig på en buss för att åka till Philadelphia, för att fira thanksgiving med Iras familj. Jag tror det är tredje året i rad, och i år bestämde jag mig för att baka en pumpapaj att ta med mig! Jag vet, jag vet... proffsigt... mycket proffsigt... Så imorse lunkade jag iväg till vårt närliggande megasupermarket för att köpa ägg och fett och pumpa och sånt, och VAD får jag se på promenaden ner om inte en HÖK! En stor tjock ondskefull rovfågel - HAIL SATAN! - som gled förbi ungefär en meter (på riktigt!) ovanför mitt huvud och sedan satte sig i ett träd.

Ja, jag vet att den inte ser så mighty ut på min lilla mobilknäppta bild - mer som en trast eller nåt, men jag svär att det var en hök, ute på jakt efter puertoricanska barn som springer lösa i mina kvarter! De blir så tjocka av alla tacos att de inte kan springa snabbt för att gömma sig, eller få plats under en skyddande stock, och så bara RITSCH så tar höken dem. It's the ciiiircle of liiife.

Sen köpte jag mina pumpakryddor, gick hem, satte på Burzum på maxvolym (det kändes nödvändigt efter en så evil naturupplevelse) och lagade en helt suverän paj, alldeles gyllene och mumsig. Nu ska jag bara få åbäket till Philly på nåt sätt, men det löser sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

burzum...eh, jag trodde att det var mixern som bearbetade din gyllene pumpa

Gabriel sa...

Mmmm... det är sant, de har verkligen perfekterat köksutrustningsmetalsoundet.