2007-11-18

portugal, gudslik arbetslust och så vidare...

Sorry! Jag vet att jag inte skrivit något på oceaner av tid - jag har jobbat som en liten iller, och så har jag haft min kompis Ana Luisa på besök, så jag har aldrig funnit den där pausen att sitta och dega och skriva nåt intressant förrän nu. Ehhh... japp. Få se... Nåt intressant som har hänt... Hrm. JO: Vi har visat filmen på MoMA, som en del i den här gothamistnomineringscykeln, och det var ju astufft! Jag menar, det är ju MoMA... Det kom ganska mycket folk, bra reaktioner, vi fick leka proffs och så, skoj! En visning i fredags och en idag.

Öhh... vad mer..? Tja, som sagt, Ana Luisa var här, det var roligt, vi har pekat på hus (hon är arkitekt) och frusit i vinterkylan.

Det är pälskrageläge och halsduks-alert level orange just nu, och det kommer bara bli värre... Åh, en rolig grej: Vi var ute och gick på gatan när vi gick förbi en bodega-ägare som stod ute på gatan och - såvitt som vi kunde förstå - läxade upp en av sina anställda. Ägaren, i sextioårsåldern, stod och förmanade den unge mannen och det gick ungefär såhär:

EXT. HARLEM STREET - DAY

A BODEGA OWNER (60) is standing outside of his establishment, lecturing a YOUNG EMPLOYEE (25) on work ethics.

BODEGA OWNER
(sternly)
Look, think about God, OK? God worked for six days, right? And he worked really hard, and that's what you have to do as well. And then on the seventh day he finally rested... but you can't do that 'cause you're not God, so you have to work then too.

Sen gick de tillbaka in för att fortsätta jobba. Ring facket! Utöfver det så kan jag rapportera att jag ätit ett äpple för första gången på flera år. Det var ganska gott, ungefär som jag kom ihåg, men bitarna fastnar ju mellan tänderna, och allt som allt är jag inte så imponerad. Back to the twinkies...


Öh... OK, så det var ju inte så mycket att orda om här. Men senare i veckan ska jag åka till Philly för att fira thanksgiving med Iras familj, så då blir det nog mer att orda om! Med andra ord: det bästa kommer sen!

Inga kommentarer: