2006-09-26

Françoise!

Hoppas ni tyckte om Pipilotti! Idag vänder jag på steken och ber ödmjukt er om hjälp: det finns en sång av Françoise Hardy som heter Träume, som jag hörde hemma hos Sofia när vi såg en underlig Francois Ozon-filmatisering av en Fassbinderpjäs. Den sången var oerhört bra, och nu när jag lyckades hitta Pipilotti känner jag att the sky is the limit, liksom. Träume finns inte att köpa på nån laglig site, ty den tycks vara en av hennes mer udda tyska inspelningar. Men tro mig, den är fantastisk, och nu ber jag alltså er, kära läsekrets, om hjälp: kanske någon av er - och jag tror ju alltså detta eftersom jag vet att mina vänner oftast har en oklanderlig musiksmak och stora sångbibliotek - sitter på Träume, eller [host harkel] skulle lyckas hitta den någonstans? Eftersom I-House sitter bakom Homeland Security-brandväggar som ska hålla Saddam Hussein ute ur våra mailboxar så kan jag inte använda DC++ eller nåt liknande, så det är därför jag ber er om hjälp.

Go Françoise-team, go go go!

8 kommentarer:

Anonym sa...

C.I sings it much better...

Anonym sa...

har gjort ett försök att hitta den i min "obegränsade skivsamling" men hitta inte "Träume", har dock numera ett par andra låtar med hondendära ...
Mista B

Martin sa...

Titta på bilden... går det att se franskare ut än så där? Till och med vinkeln hon håller huvudet i är fransk!!

Gabriel sa...

Meh!! Här har folk kommenterat och så, och så klonkar det inte ner nåt e-mail till mig som säger det... ELLER står att en kommentar har lämnats på sidan! ROBOTHOOOUSE!

Gabriel sa...

Och också: C.I.?

Gabriel sa...

Nu så! För övrigt har en mycket god välgörare som tydligen önskar vara anonym tillskansat sig hela albumet med Träume på! Så tack tack! Och sökandet kan alltså avblåsas. För min del i alla fall.

Martin sa...

"Whenever a fire alarm is pulled, it's Robot House. Whenever the campus liquor store is looted, Robot House. Every time a human corpse is desecrated..."

Anonym sa...

Sweet Lord! Vilken rolig bild på dig själv du har lagt in!! Hihi. pusspusspusspusspuss/ m