2006-09-05

middagsdags, måndag 20:45

INT. NYC APARTMENT - NIGHT
The apartment is large and cluttered with items. Two windows are open, and the curtains are flapping in the wind. From across the street, SALSA MUSIC and DOGS BARKING can be faintly heard.

On a large red futon sofa sits GABRIEL (27), holding a menu from a Chinese Restaurant.

Across the room runs a small dog. It begins to violate a pillow lying on the floor.

Gabriel flips open his cell phone and dials a number. After a few seconds, an older CHINESE WOMAN (60) answers. In the background can be heard SLAMMING of pots and pans and various KITCHEN NOISES.

WOMAN (O.S.)
Jing Du herro what your order?

GABRIEL
Hi, I'd like to place an order for a
delivery to 557 West 148th Street...
the large Orange Chicken please.

WOMAN (O.S.)
Broccori.

GABRIEL
Uhm... what?

WOMAN (O.S.)
Broccori. Broccori chicken.

GABRIEL
No, I want the Orange
Chicken. Number 52?

WOMAN (O.S.)
Broccori! Chicken broccori!

GABRIEL
No no, orange... Number 52, Chef's
special, Orange Chicken number 52?

WOMAN (O.S.)
(agitated)
Why?!

GABRIEL
What??

WOMAN (O.S.)
(agitated)
Why?! Why?! Chicken
Orange why?! Broccori!!

GABRIEL
(laughing)
But I want the chicken with
orange! I don't like broccoli!

WOMAN (O.S.)
(upset)
Broccori! Broccori! You
take chicken broccori!

Gabriel starts laughing out loud, inadvertently. The woman hangs up.

On the floor, next to the pillow, the dog lies panting.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra! Mycket bra! Jag tror du har hittat formen.

Gabriel sa...

Tack tack, men jag kan tyvärr inte ta credit för den av dig uppskattade formen - scenen är verkligen bara en ren transkription av vad som hände och sades. Ah, det bästa, dock, som jag inte skrev! Ira ringde sedan upp dem, för jag skrattade så mycket så jag klarade det inte, och försökte beställa åt mig:
"Hi, I'd like the Orange Chicken please. Yes, orange chicken. 557 West 148th... OK, thank you!"
Jag stirrade klentroget på Ira - hur hade han gjort det?! Femton minuter senare levererades min mat: kyckling med broccoli.

Anonym sa...

Jag tycker att allt verkar vara i sin ordning. Jag menar - apelsinkyckling?? Uuuuhhh...

Gabriel sa...

Vaddå, apelsinkyckling är ju asgott! Med liksom torkade apelsinskal i nån sorts brungul sås. Inga klyftor alltså! Skal: mmmm! Klyftor: uuuuhhh...

Anonym sa...

Jo jo, vad som utspelades kan du bara delvis hållas ansvarig för. Vad jag menar är hur du väljer att presentera det! Inte som en vanlig blogpost, vilken som helst. Nädå. Håll dig här!