2007-01-05

I never really knew that she could dance like this, she makes a man want to speak Spanish, como se llama, bonita, mi casa, su casa - Shakira, Shakira

I somras, nån dag i juli, plingade min mobiltelefon till: "Nytt meddelande från Gustav". "Konstigt", tänkte jag, "Gustav är ju ute med Jakob och seglar på öppet hav"... Det var ett MMS, en bild tagen med kameramobil, som föreställde en lapp. Bakom lappen såg man en plastflaska, och bakom flaskan låg det blåa öppna havet. På lappen kunde läsas "My hips don't lie. 070 797 51 xx" (jag tar bort de sista siffrorna i mitt mobilnummer så inga felsurfande shakirafans får för sig att busringa mig - men var så säker att Gustav hade skrivit ut hela numret). Denna lilla flaskpost hade de sedan slängt i havet, med den vackra förhoppningen att "nån estländsk fiskare ska hitta den och ringa dig mitt i natten och säga 'hello... I hear your hips don't lie...' "

Någon estländsk fiskare ringde aldrig. Däremot fick jag ett brev idag:

Värmdö den 4/1 2007

Hej Gabriel!

Tänkte det kunde vara kul för dig att veta att vi var några stycken som paddlade i ytterskärgården på höstkanten och där plockade vi upp din flaskpost. Den står nu i vår klubblokal mellan Källhagens värdshus och Sjöhistoriska Museet och påminner om härlig paddling.

Hälsningar från oss i Klubb Fischer,
Kerstin Bergström

Bra detektivarbete av Bergström & co. måste jag säga! Så nu är mitt mobilnummer förevigat tillsammans med en irriterande poplåt, i ett klubbhus på Djurgården. IMMORTALITY!

2 kommentarer:

Klara sa...

Baha... Så ska jag också göra mot någon jag inte tycker om nån gång.
Ditt telefonnummer står för övrigt i din blog... Så alla förbannade Shakirafans kan få tag på dig ändå. Så det så.. GAHHAHAHA!

Men du kanske har ändrat sen dess. Hmh.

Klara sa...

NEJ DET VAR SAMMA! Mästerdetektiven rider fan igen.