2008-05-05

ehhh... thanks.

Amerikanska banker, de vet verkligen att pigga upp ens dag. Idag fick jag ett ståtligt diplomliknande papper i posten, tillsammans med ett brev. Brevet upplyste mig att detta diplom hade skickats till mig för att fira att jag numera, som citibank-kund, får avnjuta en automatisk och "alldeles kostnadsfri" AD&D-insurance. AD&D-insurance, vad är det för festligt?, tänkte jag, och upplystes sekunder senare av brevet om att det betyder "accidental death and dismemberment". Om jag plötsligt dör eller blir lemlästad får jag alltså nästan hela sextusen svenska riksdaler av min bank att göra nåt skoj för. Tjoho! Fram med skumpan och motorsågen! Det finaste var nog att brevet avslutades med frasen (i snirklig fetstil): "It's Citibank's way of saying thanks".

Nej nej, citibank, det är jag som ska tacka för det fina lemlästningsdiplomet. Det kommer passa fint på min wall of horrors, bredvid carmens egen-dag-diplom...

Inga kommentarer: