2008-05-02

wow.

En liten post om nån annan än mig själv (gasp!): Carmen - ni minns: spansk ex-flickvän, snäll, brunt hår, studentoscarsvinnare - har skördat en ny intressant framgång. Frågan är om inte det här tar priset. Såhär: jag ska producera hennes nästa kortfilm (den kommer bli asbra!), och vi ska söka lite pengar från olika stiftelser. Igår chattade vi på skype, och hon frågade om jag kunde korrläsa hennes biografitext. Sista stycket löd:

The president of the Borough of Manhattan, Scott M. Stringer, proclaimed March 12th, 2008, “Carmen Vidal Appreciation Day” in gratitude to her artistic contributions to New York City.


Ha ha, sade jag, men antydde att det inte var så smart att skoja på såna här ansökningar, eftersom stiftelsemedlemmar inte alltid har ett välutvecklat sinne för humor (detta har jag förstås inga egentliga belägg för att påstå men gör det ändå). "Nej", sade Carmen, "det hände faktiskt..."

Efter att mitt upprepade skrattande blivit mer och mer tvekande plockade hon fram sin kamera och skickade följande bild till mig:



Se förstoringen av det sista stycket.


Mfff... gggrrrbblll... Jag vill OCKSÅ ha en egen officiell dag i New York!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad synd att jag inte visste det! Jag var ju faktiskt i New York det datumet, och det kommer ju aldrig tillbaka. Säg till när du fått en dag, så kommer jag!