2004-12-14

så vad heter hon i efternamn då?

Meh! Morgan, att jag inte postar oftare än såhär beror på att jag har så hög kvalitetsribba för den här sidan… eh he he.. ehhh? Och för att jag jobbar gluteus maximusen av mig – i förrgår avslutade jag äntligen den här andraårsfilminspelningen, som var katastrofalt oorganiserad och fasansfullt tids- och energikrävande, och nu har jag börjat ta igen mina studier. Igår skrev jag hela mitt slutfilmsmanus (första utkastet, men ändå), 39 sidor, på nio timmar. Det ni! Det krävde ett antal Red Bull och resulterade i näsblod och en paranoid/hypokondrisk övertygelse om att jag var sjuk, men nu är det gjort. På måndag ska jag försvara den mot lärarnas angrepp, och nu ska jag bara klippa om den förra filmen och kontakta lite fler europeiska muséer, så är jag klar för terminen sen! Woohoo! Jag komer hem på juleaftons eftermiddag, så värm gröten och fräs köttbullarna lagom till fyrasnåret!

Vad mer, vad mer? Hmmm… De har just haft kortfilmsvisning här i I-House. Jag försökte förgäves få ner Dorian Gray-filmen på DVD i tid, men icke. Jag har försökt få det där antikristliga dvd-brännarprogrammet att fungera i över en vecka, varje kväll, vilket har spätt på min stress, och skivan lyckades äntligen brännas – femton minuter efter att kortfilmsvisningarna slutat. Jaja, nu finns den på DVD i alla fall… Kvällens ”höjdpunkt” var två artonåriga snubbar i orang… orea… gulröda overaller som mixade bild och musik till en spetälskinfekterad soppa – det var så dåligt! Riktig fylkingen-stylee, men med trancemusik och låtsasMatrixbilder inspelade på dålig video, haha! Ja… Ehm.

Annars… Tja, inte mycket. Jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb jobb. Men manuset blir riktigt bra i alla fall! En framtida vinnare tror jag…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Orangefärgade. Jag trodde att vi redan hade gått den vägen ner.

I övrigt är jag mycket imponerad av den höga kvaliteten. Och jag räknar med en dvd-screening i mellandagarna.
/Morgan

Anonym sa...

Du kanske behöver en bättre aspi.dll fil. Hämta hem den från http://www.nero.com/en/ASPI_Driver.html