2004-12-10

"Du tittade på mina gyllene glasögon och skapade en ljusreflex som blev en laser och nu är de pulvriserade! Betala! Betala!"

I förrgår var jag på väg hem från den muppiga inspelningen jag jobbar på… det är en andraårsavgångsfilm, och jag är andre regiassistent. Inspelningen är fullständigt oorganiserad, vi börjar ofta dagarna utan att ha skådespelare till scener vi ska filma senare samma dag, vi saknar alltid inspelningsplatser etc. Det är tjafs och krafs, och regissören slänger sina pengar i sjön.

Men i alla fall: jag var på väg hem, i mörkret och regnet, och skulle precis gå ner i tunnelbanan, när en snubbe liksom hoppar ut framför mig och låtsas tappa balansen! Det var liksom jag som promenerade i lugnt tempo, han väntade uppenbarligen bakom ett hörn, och när jag kom så bara ”Oupp!”, och så slängde han nåt på marken! Jag sa ”ehh, sorry”, och fortsatte gå. Tio meter sprang han ifatt mig, och höll fram ett par totalhavererade glasögon! ”Titta!”, sa han, ”du pajade mina glasögon!”.
Den här killen var ett sådant oerhört crackhead så ni kan inte förstå: han pratade som den där slowmotioneffekten i filmer när nån kastar sig framför en kula och bara ”nooooooooooo” jättelångsamt, fast hans röst lät så i normaltempo. Och glasögonen var typ slimmade coola designerbågar, fast fullständigt totalkraschade! Jag tror de måste ha blivit överkörda av en lastbil flera gånger! Så det var alltså alldeles uppenbart att han hade hittat dem i rännstenen och försökte blåsa mig. Så jag sade ”eh, va, knappast”, och han sa ”ööööhjoooOOOO! Mina brillor! Du bara SPRANG in i mig så jag tappade balansen!”. Jag sa ”osis”, och gick ner i tunnelbanan.

Nu det roliga: jag berättade detta för ljudteknikern nästa dag, och han sade: ”vänta… en jättelång smal svart kille utan tänder?”… ”Just!”, sade jag! Det visade sig att Crackhead hade försökt samma sak med honom förra året (!)… två gånger… samma dag! På riktigt! Det är hans grej – att visa ett par glasögon som blivit förintade i ett atombombskrig och försöka få nån stackare att bara ”nejmenOJ, här har du genast tusen dollar till ett NYTT par designerbågar”…Ja ja.

Avslutningsvis: Dimebag! Dimebag! Dimebag R.I.P.! Först ODB och nu detta... supermuppigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

The rumours of my demise are greatly exaggerated...

Lugn lugn, jag är inte död. Endast upptagen med sluttentor och annat trivialt tjafs. Och systerdöttrar också till råga på allt. Yes, ich bin ein onkel.

För övrigt så är det på tisdag dags att rycka in på Megastore och kränga Carolas Jesusjul och sånt kul. Jag vet att du är avis Gabe, så om du vill så skulle jag kunna skicka lite updates om vad som händer på MS under julen. Lite som en Megastoreblog.
Oh oh! Jag kan börja redan nu med att meddela att det har börjat en ny tjej som heter Isabell. Och innan du frågar: nej det är inte nån av Hugos polare(!). Faktiskt är det så att José är övertygad att det är en av hennes kompisar och hon har pressat mig om att ta reda på ett efternamn. Mystiken tätnar.

Nä, nu tröttnade jag. Har en släktträff/glöggafton/födelsedag att ta hand om. Jag avslutar med en ungdomlig touch: WTF??!! i are teh haXX0rz and mah skillz is ubrl33t!!11!!1 i pwn j00!1!!!11one OMG LOL!!!

Gabriel sa...

Ja! En Megastoreblog! Th@ would b gr8 man, c u @ da ungdomsgård!

Anonym sa...

Ja!! Ännu en blog som Gabriel kan kommentera flera gånger per dag istället för att författa inlägg till sin egna.
/Morgan

Anonym sa...

Nej nej! Jag ska alltså inte göre en faktisk egen blog. Snarare tänkte jag parasitblogga på din och Josés...

/Ultraman

Anonym sa...

Jamen det ar ju for att min blog ar den basta. Kungsbloggen.

JA Martin jag vantar otaligt pa att fa hora lite snaskigt Megastore-skvaller (eller... egentligen nojer jag mig med en enkel, torr uppdatering om de storsta forandringarna, men detaljer ar alltid valkommet...). Och vad heter Isabelle i efternamn nu da??

Om du nu skulle bestamma dig for att spamma vara bloggar med sma informationspluppar gallande Megastore (eller andra intressanta handelser i ditt liv) sa tycker jag att du ska posta dubbelt. Sa man slipper dubbelkolla information och sant.