2004-12-05

Så vi lyckades komma in på Charlie Kaufmann-äventyret ändå! Det var på Lincoln Center ikväll, vi köade i kylan i en oändlig stand by-line, men till slut så kom en vänlig tant och sålde biljetter till oss... Jag kan härmed alltså bekräfta att CK definitivt finns, att han inte är Spike Jonzes alter ego, att han är rolig och väldigt kort, med krulligt brunt hår. Hans stora hjälte är Woody Allen... Hmmm... Efter det långa samtalet visade de Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Jag har redan sett den, och tyckte att den var lite sådär mjaha, men nu var den mycket bättre! Jag upptäckte en massa finurliga detaljer som jag hade missat först...

Oh well... nu har jag just klippt klart den nya kylskåpsfilmen (den blev... ehhh... "originell"), och imorgon börjar jag som regiassistent på en andraårselevs slutfilm. Samtidigt måste jag skriva ett första utkast till mitt slutfilmsmanus, plugga för kameraprovet, kontakta ett flertal museer världen över för att be om rättigheterna till de konstverk jag väcker till liv i min Pragslutfilm Aura (jag skriver till Italien, Österrike, USA... det är en del av ett skolprojekt, att lära sig skaffa rättigheter)... och allt ska göras denna vecka! Pust! Mycket jobb just nu.
Hörs snart.

Inga kommentarer: