2005-06-05

Heat… getting… unbearable… …body…melting…

Det är så snorvarmt här! 30 grader! Jag har duschat flera gånger idag, och var tvungen att dammsuga lägenheten naken för att inte svimma (ja, jag vet att det var överflödig information, men nu har du den bilden fast på näthinnan – moahahahahaa). Vi har slöat i parken, käkat glass och läst medan puertoricanska barn spelat fotboll bredvid. Carmen lagade nån sorts suverän lemonad bestående av två citroner, tre limes och massa is, socker och vodka, vilket klart gjorde eftermiddagen mer uthärdlig.


Igår kväll lekte vi kulturkull och gick än en gång till Atlantic Theater för att se en uppsättning av Körsbärsträdgården. Efter detta ryska spektakel meddelade sig en närrysk överraskning: min bästis och filmfotograf från Prag, Mart, var på blixtvisit (närrysk eftersom Mart är från Estland)! Han var på väg till Nashville med två regissörer för att spela in en dokumentärfilm om estländska dörrförsäljare (don’t ask), och hade en natt att spendera i NY. Han och de andra hade ingenstans att bo, vilket snart styrde upp sig genom att inhysa dem på samma hotell som Johan och hans ressällskap bodde på, och snart var vi ute och drack
Øl och sjöng om gamla dagar… oerhört trefvligt! Jag påmindes också om att det numera är rökförbud på krogar även hemma i Stockholm, vilket jag planerar att avnjuta när jag kommer hem. Funkar det förresten? Respekteras det? Oh well, det lär jag väl märka. Nu ska jag dricka mer lemonad… hoppas ni har det skönt i sommarvärmen där hemma! Hahahahahahaaaaaaaaa!

Inga kommentarer: