2005-06-11

Kan man ha läderbyxor?

Carmen läste en av sina lokaltidningar från Ibiza på nätet, och där stod det att lokala modedesigners skulle ha visning med tillhörande soarée i New York. "Oooh aaah", sade hon, "de kommer säkert servera mat från min ö!", och så satte hon igång med att leta upp var det skulle äga rum. En kvart senare visste hon, och trots mina protester om att man nog behövde en inbjudan alt. ett von- eller af- efternamn styrde vi kosan downtown mot där det skulle vara. När vi väl kom fram stod det massa prissar i fåniga frisyrer utomhus och chillade med jordnötter i handen, samtidigt som ingången var bevakad av två oxar till vakter, som prickade av gäster från en namnlista. "Se! Se!", sade jag, "det är bara för nazister och modereportrar, vi går tillbaka till vår hemby", men Carmen var redan helt inställd på sangria och nån konstig ost, så hon marscherade fram till vakten med listan. "Are you on the list?", frågade han. "No, but I'm from the island", sade Carmen. Vakten tittade på oss helt oförstående. "Are you media?", försökte han. "No no," svarade Carmen, "I live on the island that the designer comes from. I thought that maybe you could let me in." Vakten blev helt förvirrad och tittade på sin kollega, som tittade förvirrat på honom. Sen vände han sig till oss och bara "uhh, OK...?", och så gick vi in. Och därinne bjöds vi på massa smarriga drinkar, och konstigt kött, och den konstiga osten (som faktiskt vaqr riktigt god). Runt oss spatserade en massa modeller och jag låtsades att jag var Tom Cruise i fem minuter. Sedan såg vi modevisningen - det var ganska kul, för jag har aldrig varit på en sådan förut. Fullt med folk som sitter på fällstolar och applåderar artigt medan vackra människor spatserar förbi i fasansfulla kreationer. Kids, if somebody offers you fashion from Ibiza - just say no. Men en intressant sak som slog mig var att alla manliga modeller hade läderbyxor! Kan man ha det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! "Are you media?".... JA ditt kostymmonster, har du aldrig hört talas om "The Island"?! Tror du Sara Jessica bestämmer SJÄLV vad hon ska ha på sig??