2005-06-12

Shit! Shit! Shit! Shit!

Klockan är tio i två på natten här. Vi har just spenderat en och en halv timme med att försöka jaga ut/döda en mus som sprang runt i vårt sovrum. Den hade vassa gnagartänder och fradga runt munnen, och när jag trängde in den i ett hörn gjorde den djävulstecknet med högra tassen innan den sprang förbi min kvast. Eftersom jag stog på en stol hade jag vissa svårigheter att stoppa den. Till slut försvann den in i köket, och där är den väl än. Nu väntar jag bara på kackerlackorna från helvetet så är panikfaunan komplett...

2 kommentarer:

Kimberly sa...

Gabriel, har du glömt mitt suveräna sätt att fåga möss på? Ta fram dammsugaren. Rikta slangen mot det fradgande djuret som står och hånar dig i hörnet av rummet. Schlooop. Fixat. Och djurvänligt på köpet.

Gabriel sa...

Djurvänligt?? Anyway, jag tänkte på det, men vår dammsugare är så liten och klen att jag inte tror det skulle funkat.