2007-03-15

back again


Woo-ha! Efter en intensiv och oändligt rolig vecka är jag nu tillbaka i New York, där vintern aldrig släpper sitt isande grepp om oss stackare. PS: Phil, du är ett as! Annat var det i Austin - sommarvarmt både på dagar och nätter, stadens stora gator avstängda för biltrafik (!) under festivalen, så att alla vi besökare skulle kunna knata runt utan att bli störda av motorister. Det låter kanske inte så maffigt, men betänk att Austin är ungefär lika stort som Stockholm, och sen tänker ni att polisen stänger av Sveavägen och Kungsgatan för att man ska få flanera på dem. Mycket bra! Kortfattat kan veckan sammanfattas som en succé - jag har träffat grymt mycket trevliga och intressanta människor, lärt mig tokigt mycket, och vi har äntligen knutit en "sales agent" till filmen - alltså en LA-advokat som ska sälja den åt oss. Eeeeeexcellent...

Jag har suttit i biografer där man beställer mat och öl under visningens gång (det är ett avlångt bord framför varje stolsrad), druckit många lunchmargaritas, fått massa gratiskrimskrams, dansat en hel del, hängt med superhjältar och ballongdjur, gått på seminarier, hob-nobbat etc etc... Nu har jag fått blodad tand och vill gå på fler festivaler och bli pampered with... Åh, på tal om det: August the First har kommit in på lite fler festivaler nu, bland annat Philadelphia (fast det kanske jag redan sagt?), Minneapolis och Mendocino. Härnäst väntar Dallas, och sedan Atlanta. Synd att jag ine är rik nog att åka till dem alla... Oh well, en vacker dag...

Nu känns det som det är dags för lite chicken lo-mein från Ollies. Klart slut!

Inga kommentarer: