2007-03-09

SXSW I

I vanthallen pa flygplatsen satt en biffig man i sextioarsaldern, gruffandes nat for sig sjalv. I munnen hade han en tjock, otand cigarr. Den cigarren lamnade aldrig hans mun - den forblev balanserande pa hans underlapp, latt nedtuggad timme for timme allt eftersom planet skred framat over Amerikas vidder. Val framme i Austin, fem timmar senare, klev vi av planet, han kom ut och fick antligen tanda sin cigarr. Valkommen till Texas!

Jag har just anlant till hotellet, har packat upp och ska lagga mig snart. Det ar varmt - riktigt varmt, som en svensk sommarnatt. Man gar i t-shirt fast det ar midnatt, och det finns runda kaktusar langs vagarna. Pa vag till hotellet, i en san dar shuttle bus som rymmer kanske atta personer och aker fran hotell till hotell fran flygplatsen, hande nagot som pa ett mycket effektivt satt demonstrerade att jag inte ar i New York langre. Vi hade stannat vid ett rodljus pa motorvagen, och en minivan korde upp i filen bredvid oss. Ut lutade sig en college guy - en san dar riktigt college guy som man ser i collegekomedier och som jag alltid antagit bor i Ohio, eller Oklahoma, eller var som helst - men definitivt inte i New York. New Jersey, ja. New York, nej. Sa han vevade ner rutan, lutade sig ut och stirrade pa oss.

Collegesnubben: "Heeeey! Wanna see my TITS?"

Alla i var minibuss, som uppenbarligen var fran New York, vande forvanat pa vara huvuden.

Passagerare 1 (lugnt): "What did he say?"

Passagerare 2 (fundersamt): "I think he asked if we want to see his tits?"

Collegesnubben: "Woooooh! Check out my tits! Check out my tits!"

Snubben lyfter sin t-shirt och pressar sin brostvarta mot den varma texasluften.

Passagerare 1: "Interesting."

Ljuset andras till gront. Snubbens minivan drar ivag med ett tjut.


For ovrigt sag jag mitt livs forsta stjarnfall genom flygplanets fonster nar vi just borjade ga ner for landing. Det kandes bra.

2 kommentarer:

Johan Ingerö sa...

Jag är sjukt avundsjuk. Hälsa frihetssödern från mig. En dag ska jag erövra öknen, ridandes på min stålhäst av märket HD...

Gabriel sa...

Giddiup!