2005-08-29

"un film de Garbiel Sandwich"

OK, castingen: det var både bra och dåligt. Först det dåliga: Kiran Pande kom inte! Det aset! “The Performance Bug”… pah! The No-show, fästinglika blodsugar-bug snarare…


Sen det bra: flera av de som läste var riktigt bra! Ja, alltså, för er kära blog-läsare är ju detta inte särskilt bra nyheter, eftersom jag inte har en enda skräckhistoria att berätta om castingen, men för mig personligen är det ju strålande – jag har ca femton skådespelare som jag vill träffa igen för callbacks, alltså rond två, och jag var orolig att inte hitta någon alls.

Det enda som kan vara av intresse för er är att en av de skådisar som läste för huvudrollen kanske, men inte troligt, är transvestit. Rollen är ju en kvinna i femtioårsåldern, och jag är ganska säker på att var en kvinna som läste, men två av mina kollegor hävdar på fullt allvar att det var en man. Jag tror inte det är en bra idé att casta en transvestit; inte p.g.a. transveticismen i sig, utan snarare för att det nog kan vara distraherande. Det irriterande är ju att jag inte kan se det! Jag ska boka en ny omgång med henne och närstudera halsområdet på spaning efter ett adamsäpple… Å andra sidan, man eller kvinna, om hon läser bäst får hon rollen hur som helst.

Sedan: good news igen! Jag har fått ”associate producer”-status på en långfilm! Proffset Proffso! Långfilmsproducent! Ka-chinnng! Kolla ”August the first” på IMDB! Och så the bad news: Än en gång skrattar djävulen, eftersom jag nu aldrig kommer kunna övertyga IMDB-folket om mitt riktiga namn. Japp, August the First-folket har också stavat mitt namn SedgEwick… AARGGGHH!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så går det när man lurar kompisar att man heter selasie i efternamn ...

Anonym sa...

Men eftersom produktionen inte är avslutad har du väl chansen att ställa allt till rätta!? Missa inte det tillfället.