2006-03-30

tussilago?

Det är vår! Jag såg en liten gosse på gatan klädd i kortbyxor - det säkraste tecknet! Glöm blommor, huggormar och annat sånt tjafs - det är kortbyxornas entré på gatorna som signalerar vårens ankomst. 21 grader ute idag - ahhh... trots min snuva fick jag lämna jackan hemma, det var för varmt för den, och njöt av en liten spatsering runt upper west side. New York förändras så drastiskt när det blir vår - eller, det gör ju alla städer, men... det finns så mycket som ligger och puttrar här hela tiden, och när våren kommer, då blir det liksom... tja, det blir som vårscenerna i Hannah och hennes systrar.

I helgen tänker jag ta lite av de utlovade harlembilderna. Tills dess slänger jag upp ett konstigt hus från den absolut bästa stadsdelen, Alphabet City, alldeles runt hörnet från Nublu. Hörs snart!


1 kommentar:

Anonym sa...

I min dagbok från ca 13/14-års ålder(hittade förra helgen hos mamma i en garderob)finns det en mycket förvirrad entry som handlar om att jag vill att livet ska börja och att jag vill leva i filmen..Hannah och hennes systrar. Vet inte riktigt varför..? Men vår i NY låter lovely. Jag vill också ha!!