2004-10-21

lite tråkig... men jag ska bli bättre! Snart! När jag har sovit...

Jag är så trött, så trött… Jag har inte sovit så mycket, det har varit mycket arbete och jäkt fram och tillbaka. I förrgår, eller förrförrförrgår eller nåt så träffade jag Jesper och hans brorsa! Och nån tjej från Sverige som förklarade för mig att alla amerikaner är helt dumma i huvudet. ”Alla, inga undantag!”, sade hon. Hej tjolahopp. Nästa dag, alltså i tisdags, kom mina föräldrar! Det var mkt trfvlgt! Eller är mycket trefvligt, de är fortfarande här… Vi har just kommit hem från en uuuutsökt middag, och jag är behagligt jäst. Oh! Så, i tisdags var vi på konsert – jag fick biljetter till Caetano Veloso i föllsedagspresent av Cargol! CV är en hejdundrande bra brasiliansk sångare, stor som… ehh… en stor grej i Brasilien på sjuttiotalet, men fortfarande i kalasbra form. Han är nog mest känd för de flesta som sångaren i ’Tala med henne’… i scenen på gården… ni vet?.. öhhh… oh well. Det var suprabra i alla fall, brasilosväng med heavy-metalhandtecknet! Seriöst…

Igår satt jag uppe till halv fyra och analyserade Stalker. Tarkovskij. Hmmm. Jag höll på att skriva något omstörtande, men jag gör det inte. Men det är i alla fall därför min prosa är lite ur form (den känns lite slö), för att jag suttit uppe och närstuderat rysk film tills jag blivit deprimerad. Det är livet det!
Nu ska jag snarka! Förresten!! Jag har saltlakrits! Mina föräldrar tog med sig flera påsar djungelvrål! In your face, Josie! Saltlakritsen är ett mycket ovanligt djur utanför skandinavien, och de flesta har en oväntat fientlig inställning till det. Men nu är det mitt, bara mitt! Moahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaa!

Inga kommentarer: