2005-02-17

Come on people: push - and stretch! Pull - and rest...

Så, vad nytt under broarna? Tja, inte så mycket. Jag heter tydligen fortfarande Gabriel Sedgewick. Hmmm…. Åh! Åh! En rolig grej: Min regilärare Andrzej berättade om en tidig enterprise han haft:

Året var 1980 och han och en kollega åt lunch på en restaurang i Las Vegas, då de blev serverade av en lite udda servitör. Mannen, en lustig figur med begynnande flint, dubbelhaka och pipig röst, fullkomligt bubblade av energi, och Andrzej och hans vän noterade att han sprang mellan deras bord och ett annat bord, där en överviktig kvinna smällde i sig oerhörda mängder mat. (OBS: Denna berättelse återges helt och hållet utan autenticitetsförsäkringar från min sida, jag berättar bara vad jag fick berättat för mig…) Anyway, så tjockiskvinnan beställer in tre puddingar och en rostad ko och arton liter glass etc. etc., och servitören börjar skälla ut henne! Han säger att ”så här kan du ju inte göra, se på dig själv, du kan inte smälla i dig sånt här skräp, du är redan fet…”, tills kvinna började gråta. Restaurangchefen kom ut och servitören började få sig en rejäl utskällning, tills den snyftande kvinnan tog till orda och förklarade att hon inte alls var arg på servitören – det var faktiskt så att hon kom till restaurangen just för att bli serverad av honom, för att hon hade dåligt samvete av att äta så mycket mat och att hans förebråelser fick henne att må bättre på något sätt (än en gång: det här låter ju helt muppigt nu när jag skriver det, så jag upprepar bara att I didn’t make up the story – I just wrote it down)…

Medan detta pågick satt alltså Andrzej och hans vän vid bordet bredvid, och hade imponerats av servitörens uppstudsiga energi. De bjöd honom på lunch och föreslog att de skulle starta ett fitnessprogram på TV (ni vet, aerobics) med honom som ledare! Han nappade och de två kompanjonerna började försöka sälja paketet till olika kanaler. Till slut nappade nåt network och inspelningarna skulle starta. Den första dagen kom så servitören till studion, och han hade förändrat sitt utseende totalt – hårimplantat på skalpen och en haklyftning, helt på eget bevåg. Så de började spela in serien, och den blev en hejdundrande succé, låg som etta på eftermiddagstevetoppen i flera år (över Oprah!) och gjorde Andrzej och hans kumpaner rika (vilket tycks vettigt, eftersom jag aldrig kunnat förstå hur han finansierat sitt på vissa sätt överdådiga liv).

Vem var då denne servitör? Åh, det var bara en viss... Richard Simmons!!

Posted by Hello


(fotnot: vissa läsare kanske inte är bekanta med den i USA makalöst berömde Richard Simmons… för att friska upp era associationer kan jag berätta att han är den lilla killen i gympadräkt som ofta gästar David Letterman…)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som oftade GÄSTADE David Letterman. Richard Simmons har inte återsetts på Late Show sedan Letterman gick loss på honom med en brandsläckare för drygt fyra år sedan.

Gabriel sa...

Ahhhh... ett klassiskt avsnitt...
Men jag trodde de hade slutit fred sedan dess?

Anonym sa...

Inte enligt vad man kunde förstå av det som sades under det avsnittet där Moni och jag närvarade.

Anonym sa...

Var han inte där efter brandsläckargrejen? Iof blev aldrig nersläppt ifrån hängarnorningen han kom inflygandes i ...
//Snowman

Gabriel sa...

Just så var det!