2005-02-11

Undrar om han kommer sjunga "Shaft" som duett med Tom Cruise?

Igår såg jag en liten lapp som låg på en bänk. En gul liten lapp, en flyer, inget särskilt med det. Men på lappen stod något mycket underligt:

”Isaac Hayes & Rev. Willie E Frink, Jr. Invite you to the Grand Opening & National Launch of the Church of Scientology’s Volunteer Minister Outreach Tour.
Music, tours & all Moms receive a free rose from Mr. Hayes.
Sunday May 9th, 3pm, 136 W. 125th St., Harlem, New York. FREE! FREE! FREE! FREE! FREE!”

Eing??? Jag visste inte att Isaac Hayes var med i scientologkyrkan! Mysko! Och samtidigt – fatta vad kul att gå och lyssna på Isaac Hayes brölande, varvat med pastor Frinks utläggningar om att Jesus egentligen kommer från galaxen F-327… eller vad det nu är de säger. Isaac Hayes och science fiction – gratis! Only in New York!

Annars är morgondagen en spännande dag, för då öppnar Christo och Jeanne-Claudes jätteutställning The Gates i Central Park. The Gates är ett av världens största konstverk genom tiderna, up there with the sphinx - och det vet ju alla att riktiga konstkännare värderar verk efter massa, volym och antal - och hela staden mumlar om det just nu. Det består av 7500 gigantiska orea… rödgula portar, smyckade med rödgult tyg, uppställda över hela Central Park. Jag tror varje port är typ 5 meter hög, och det är alltså sjutusenfemhundra stycken! Christo, den bulgariske eventkonstnären, har bekostat hela kalaset själv också, 20 miljoner buckazoids, och det har förberetts sedan 1979. Nu invigs det alltså imorgon, och om sexton dagar plockas det ner igen. Det ska bli intressant att se hur det blir. Jag ska försöka posta lite bilder om några dagar…

Förresten: Johanna Hoffman-Bang: jag hatar dig! Igår såg vi äntligen p (pi, om nu tecknet inte kan visas i din browser), och halvvägs in i filmen mindes jag plötsligt hur du, någon gång runt 2002, hade avslöjat slutet och dess användande av ett visst snickeriverktyg för mig! Meh! Det är alltid oetiskt med spoilers.

3 kommentarer:

Anonym sa...

blev glad att höea från dig=)
hm.. jah fick en scientolog cdr... med en sprutande vulkan på.. jag
har inte vågat titta på den..
akta!
vi har just avslutat vårt mastodont teaterdans projekt..somm blev ok.. kanske får du se det nån gång.. på fredag far vi på klass resa till norra indien.. nej jag har inte förtått att vi ska åka.. vart eller vad det innebär.. hittade ett solkigt svensk/engels lexikon.. känner på mig att jag lär behöva det..kram kram kram från aline

Anonym sa...

Hahaha! Man kan alltid lita på Bang.

Sicket sammanträffande med Pi förresten. Såg om den för bara ett par dagar sedan. Tycker den är riktigt bra faktiskt.

Gabriel sa...

Hmmm... jag menar, den var bra på vissa sätt, och det var ett effektivt utnyttjande av de medel som stod till hands... säger man så?? Anyway, jag blev ändå inte helt övertygad. Lite överspel titt som tätt, och ibland blev den underexponerade och därefter pushade bilden lite irriterande. Men, som sagt, har man inga ljus är det ju lika bra att göra en grej av det istället för att försöka släta över det.