2005-02-08

och så säger de att vi inte går framåt...

Nu ska jag berätta om den västerländska civilisationens största framsteg hittills – det främsta enskilda jättekliv vi människovarelser gjort; något som skickar såväl Vasco da Gama som Sir Alexander Fleming och Neil Armstrong in i historiens obetydliga lunchrum. Jag talar om Netflix! Netflix är en hyrdvdaffär på, ja, nätet, med ett gigantiskt utbud som får hela Pub Megastore att framstå som Pang-Video i Flemingsberg. För ungefär 100 spänn i månaden får man hyra obegränsat med film, och man får ha den hemma så länge man vill. Max tre filmer åt gången skickas hem till en med förstaklasspost, så det tar bara en dag, och när man väl är klar med dem skickar man tillbaka dem i de bifogade och redan frankerade kuverten (också förstaklass, så det blir super duper fast with extra cheese). Då skickas genast nästa filmer som man satt i sin kö ut, och så kan man hålla på sådär dag ut och dag in, utan att någonsin behöva lämna sitt hem! ”Men mat då?”, säger ni. Moahahaha – här har vi ju också Fresh Direct – en av New Yorks billigaste supermarkets, som gör precis samma sak: nätbeställning och dörrleverans! Weeeeeeee! Mitt enda problem nu är att mina fingrar börjar bli för tjocka för att kunna skriva ordentligt på tangentbordet… Oh well.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara påminna om att det idag är fettisdag, vilket innebär att du antingen bör köpa några semlor; alternativt införskaffa mandelmassa, vispgrädde, kardemumma, kanel, vetemjöl, lite birkabonat och själv tillverka fluffiga sådana. Det kan du göra medan du väntar på leveransen från Fresh Direct...
Mamma

Anonym sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Mupp-Sverige är ju helt eftersatt när det gäller det här med delivery. Det är ju klart som korvspad att man inte ska behöva lämna hemmets lugna vrå på grund av några futtiga filmer (och visa sig ute i sin blommiga tjockis-klänning och sin mjukmedelstvättade tjockiskeps!)! När jag kommer hem ska jag lämna in en motion till riksdagen att leverans ska bli lagstadgat (det kanske går att åberopa diskriminering av handikappade... eller kanske att man på nåt sätt kunde integrera det med hemtjänsten och på så sätt få det motiverat i vården... hmmmm...).

Förresten, i fallet Fresh Direct - det är ju uppenbart att det inte är en mataffär av rang om de inte ens säljer semlor! Menar du verkligen att det finns en fetthaltig produkt som inte säljs i Staterna? Märkligt... well, kanske kan du hedra fettisdagen genom att helt enkelt äta något fettigt (som jag - prinsesstårta på IKEA, ett hett tips...). Förresten, är det svårt att baka semlor? Själva bullarna, alltså?

/JOSE FINE

Anonym sa...

Men denna service finns faktiskt i "kalla och förbittrande" Sverige! Det är Boxman och kanske något annat konkurrerande företag som säljer tjänsten. Sen finns det minst två firmor som istället streamar filmen till din dator (SF Anytime har jag själv testat en gång).

Själva bullen till semlan är ganska enkel - det är en vetebulle smaksatt med kardemumma. I min tillfälliga brist på ett eget nedärvt recept får du istället ett grönt recept från Coop.
/Morgan