2006-04-20

De tre vackraste ord som finns: gratis gratis gratis

(notera hur jag prokrastinerar så mycket det bara går just nu. Vad som helst för att slippa städa.)
Igår ringde Elisabeth och mumlade något om en restauranginvigning nere i SoHo, och sade att hon lurat in sig själv, mig, Cara, Ira och Michelle på gästlistan. Mums! Så vi begav oss ned till Spring Street och restaurangen som hette... nåt. Hur som helst, den var fin och bra, med massa sakuraträd på gården (självklart var vi ute, det är sommar nu!), en stor öppen bar och massa pingviner som gick runt med brickor med hour'derves - yum yum! Gratis mat och vin under stjärnorna - vi var så lyckliga! Jag försökte föreviga ögonblicket och ta en bild på Ira och Michelle under träden, men kombinationen av gratis vin och små kameraknappar gjorde att slutartiden hamnade på typ åtta sekunder och blixten stängdes av, så det blev såhär:


Eh, ja... sorry. Men man kan ju se träden i bakgrunden i alla fall. Jag tycker minsann det blev "konstnärligt". Ehh... harkel.

Oh well... tillbaka till dammsugaren...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska lägga vantarna på den där flickan! Det är inte så värst lätt för en svensk att lära sig engelska, eller hur? Allting har en ände men korven den har två! Där fick han fikon! I Sverige rapar vi alltid efter maten. ;) Ta dig i röva. ;D

Anonym sa...

Hors d'oeuvres, Gabriel.

Kanske är den där fransosen är inte en mademoiselle, utan en... monsieur!

Gabriel sa...

Oh man! Well, what can I say - you both deserve it!

Och vem är Henrik Yttje?

Anonym sa...

Who killed Laura Palmer?