2006-04-16

New York!

Det är sent, eller tidigt, vad som helst. Jag ska sova snart, jag vill bara säga att New York uppfyller de fiktionella förväntningar, de föreställningar som är produkter av fantasier och fenomen som jag fört med mig. Vi var på en båt, en gammal krigsbåt som nu är en klubb på västra hamnsidan, och den var rostig och full av människor och rep och spikar- baren var i en hytt och maskinrummet stog öppet. Allt var så bra som man kunde tänka sig - jag hade just skickat ett babblande sms till José om lifvets förträfflighet när DJn plötsligt slängde på "the Thong SOng"! Haha, what the fuck!? Men det gjorde inget, eller det gjorde det visst, men det är inte poängen - poängen är att det var vårvarmt, nästan sommarvarmt, och vi vandrade hemåt längs 24e gatan. På andra sidan floden såg vi New Jersey, och innan vi gick hem åt vi ägg och bacon på Tom's Diner. Vi bor i New York - det är faktiskt fenomenalt. Gonatt!

1 kommentar:

Martin sa...

Det är roligt...

Jose berättade att samma kväll (igår) som jag MSNade henne om hur bra Club Milk är så fick hon ett sms av dig om hur bra din klubb i NY var. Fint att vi var ute och upptäckte nya klubbar samtidigt på motsatta sidor om jordklotet. Jag ska utveckla ämnet i en ny bloggpost som kommer din way soon.

Givetvis så är min klubb bättre än din...