2006-04-10

kniv vs. atombomb

Det är för varmt och fint för att skriva! Alltså, inte så att jag har blivit en hippie och slutat bruka elektroniska apparater för att istället sitta och sörpla maskrosvin i Central Park, utan snarare att det är så soft med våren så jag glider bara runt och upplever inget spekakulärt och bloggbart. Det är bara sol och mojs. Sen sitter jag uppe hela nätterna och klipper filmen - inatt traskade jag hem från skolan vid kvart i fyra, och konstaterade att kvarteren runt min skola inte alls är behagliga på natten. Det är lätt att glömma att den ligger bredvid harlems största crackhorepark när man går dit på dagen, men man påminns snabbt när man traskar hem längs Amsterdam Avenue mitt i natten. Till slut stoppade jag en taxi, vars chaufför utbrast "Kompis, kompis, du inte gå i de här kvarteren vid den här tiden - micket farlig!", men jag sade bara "Äh, det här är mitt hood, jag är bara för trött för att gå", innan jag blev avsläppt utanför I-House och sprang upp och gömde mig under mitt täcke med en skål trygga ramen-nudlar.

Annars inte micket, kompis... Colin Powell var här och höll tal förra veckan - det var inte så spektakulärt som jag hade hoppats. Inga agenter med hörselsnäckor i öronen, inga shoot-outs, inga shout-outs - ingenting maffigt alls faktiskt. Men han var ganska tjock. Och han nämnde ändå att han hade varit ansvarig för 20 000 atombomber, vilket fick knivmördarna runt City College att plötsligt verka ganska tama.

Jaja... det är fortfarande fint ute, så jag ska ut och hitta på nåt nu. Hörs sen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gabriel: Varken upproriska judar eller nattliga promenader i "tuffa" områden får oss att tro att du är något annat än snälla Gabbe i garderoben med spritpennemålningar i pannan.

På tal om Colin Powell: Ni kanske redan visste detta, men testa att googla "failure" och tryck på "jag har tur" eller motsvarande. Inte helt oväntat, men kul.

//Olle

Gabriel sa...

Mjämenvadå, jag sade ju att jag låg och darrade under täcket när jag väl kom hem... man ska inte slåss, man ska vara snäll!