2006-04-22

RRRAAHH!



Se! Se! Är det inte nåt av det vackraste du har sett?! Tänk, bara för tre-fyra dagar sen skrev jag hur ett av New Yorks största tillkortakommanden var dess oförmåga att förse mig med Stratosfaropramen och hennes ännu smarrigare kusin Krušovice (uttalas Krushovitse) - och New York svarade: "hah!" Med besked! Bohemian Beer Gardens, baby - en äkta tjeckisk ölhall i hjärtat av Queens, där allt är lite trasigt och sopigt och lite mer regnblött än i stan. Vi tog tunnelbanan ut till ändhållplatsen, traskade i ett par minuter, och sen såg vi den: den tjeckiska flaggan, stolt flapprande i vinden. Det var så vackert! Vi traskade in - ett ganska stort gäng (i min entusiasm över att ha hört om denna tjeckiska oas i Astoria hade jag samlat ihop ganska många människor) bestående av mig själv, Axel och Dominique som är på besök i en vecka (ni minns väl Axel och Domi, mina klasskamrater från Prag?) --



(Axel och Domi)

-- Ira, Elisabeth, Michelle, Cara och Lanre från klassen, och Chris, Filiz och Char från I-House. Bohemian Beer Gardens hade Krušovice och Starkopramen och Pilsner Urquell - riktig Pilsner Urquell - och Czech Rebel och... och det var så vackert! Snyft! Jag, Axel och Domi smaskandes på friterad ost och klunkandes Krušo - det kändes som gamla goda tider...


(Persona, starring Gabriel Sedgwick and Ira Blanchard... ehh...
lite svensk filmaffischshumor där... någon? Nähä.)


(Filiz, Ira och Char)


(Elisabeth, Cara och Lanre)

Sedan åkte jag, Axel, Domi och Filiz till Frying Pan för att försöka upprepa förra helgens bravader, men fredagsklubben Turntables on the Hudson öppnade inte förrän tolv och kostade tio dollars (kvack!), och vi kom dit vid elva och det regnade och var kallt, så vi åkte ner till Pink Pony och var nöjda med det! Håhåjaja, Bohemian Beer Gardens... ni skulle varit där...

Inga kommentarer: