2006-04-26

lusfarbror såg min själ

Idag stod jag i kö på postkontoret, när plötsligt en kort farbror med tovigt vitt skägg och stirrande blick klev in. Han marscherade bestämt fram till mitten av kön, vände sig mot oss alla och ropade:
"9/11 is a cover-up! Don't you understand why the police won't answer when you call 9-1-1; why the fire department won't answer?! Do you think it's a coincidence? September 11th! 9/11 - 9-1-1 - you call, but they never answer! They never answer!!" Sen gick han ut igen. Så långt allt väl. Men efter ungefär en minut kom han tillbaka, och gick tyst och målmedvetet fram till kön igen - närmare bestämt till mig! Han stirrade på mig innan han vände sig till hela kontoret och väste sakta:
"By the way, showbusiness people are just as repulsive as the government! Even more so in a way!"
Sen gick han ut. Nu känner jag mig nervös. Vad menade han?

5 kommentarer:

Johan Ingerö sa...

Han kanske blev knäpp efter att ha sett en av dina filmer...?

Anonym sa...

Vet han vem du är!?????? Fy, nu måste jag skaffa mig hemlig adress. Givetvis är det mig han är ute efter...

Anonym sa...

Det klart att den vise mannen vet vem Gabriel är! Gabriel är ju både lömsk och ond. Som en enda konspiration hela han.

Gabriel sa...

Ey! Just because you're paranoid don't mean they're not after you.

Anonym sa...

What he meant is that show business people and politicians have the same agenda; money and fame. What's so strange about that? Now that I think about it, we all want money and fame. So that makes us all either prospective show business people or politicians. That man is on to a good thing. he should go into show business.