2004-11-15

Hey Dirty - Baby I got your money!

Pa framsidan av Metro har (ja, vi har Metro ocksa... it spreads like a virus) glodde Ol' Dirty Bastard mot mig idag, hans foto tog upp HELA forstasidan. "ODB mystery" stod det - ODB ar dod, hur hande det?! Eller hur och hur, det ar kanske inte sa chockerande, men anda... Jag vet inte vad som ar mest forvirrande, att Dirty ar dod eller att det ar en forstasidesnyhet... Men men, jag visste inte om de skriver om det i Sverige, sa jag tankte att jag kunde vara den forste transatlantiske reportern som spred historien. (Sorry for avsaknaden av svenska slutvokaler forresten, jag skriver fran skolan sa det ar ett begransat keyboard.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo tack, vi får in en del utrikesnyheter även till Sverige faktiskt.
Men de kanske inte alltid kommer så långt som till Lule ...
Big Up Big Baby jesus!!

Anonym sa...

I Metros Stockholmsupplaga blev nyheten om ODB's död en ganska oansenlig artikel på sidan 22. Det bjuds inte på mer dramatik än bröstsmärtor som slutade med en kollaps i studion.
/Ol' Dirty Morgan

Anonym sa...

Men nyheten var aftonbladets (eller expressens?) löp.

Anonym sa...

Ja, tro det eller ej, nyheten dok aven upp i China Daily. Fast dar rapporterades den redan om tidigt i forrgar (med tanke pa att vi ar tretton timmar fore er sa kanske det till och med var innan det hade hant!). Forst Starbucks i Forbjudna Staden, och nu det har!!

Chairman Jo